Werken aan Welzijn!!!

mantelzorgdonderdag 20 februari 2014 17:47

De komende jaren gaat er veel veranderen in de zorg. De Wet Maatschappelijke Ondersteuning wordt uitgebreid en aangepast, de jeugdzorg wordt de taak van de gemeente en de gemeente krijgt de verantwoordelijkheid om mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking zo veel mogelijk aan passend werk te helpen.

Deze veranderingen zullen een groot beroep doen op de gemeente; er komen belangrijke taken bij. Maar ze zullen ook een groot beroep doen op de Barneveldse samenleving.
In Barneveld zijn we gewend om goed voor elkaar te zorgen. Het zit in onze volksaard, het zit in onze genen. Er gaat dus veel veranderen, maar op het punt van zorg en welzijn moeten we in Barneveld niet 'anders denken, anders doen,' om het motto van het CDA te citeren. Ik ben juist trots op al die welzijnsorganisaties, vrijwilligers en mantelzorgers die zich dagelijks inzetten voor de mensen die zorg nodig hebben!

Wel moeten we Werken aan Welzijn. We zijn al gewend om voor elkaar te zorgen, maar er zal soms een tandje bij moeten. Er wordt door de rijksoverheid namelijk fors bezuinigd op de budgetten die we voor Zorg en Welzijn krijgen. Aan de ene kant een zorg, aan de andere kant kunnen we met creativiteit, goede samenwerking en ondersteuning van onze vrijwilligers en mantelzorgers ook veel bereiken!

Werken aan Welzijn, op z'n Barnevelds, dat is het motto voor de komende jaren!!

Heimen Schuring
Lijsttrekker ChristenUnie

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2014 > februari