Voldoende goedkope woningen - een must!

vellermaandag 24 februari 2014 22:52

Als je door een nieuwbouwwijk als Blankensgoed of Veller loopt, kan het je niet zijn ontgaan dat hier veel jonge mensen wonen. Dat is niet gek, want veel van de huizen vallen in een prijsklasse die betaalbaar is. Zowel de sociale huurwoningen als ook de koopwoningen.

De ChristenUnie heeft de afgelopen jaren nauwlettend in de gaten gehouden of er voldoende goedkope woningen worden gebouwd. Dat deden we niet voor niks. Goedkope koopwoningen zijn nodig voor starters die steeds minder kunnen lenen, maar toch in hun dorp willen blijven wonen. Goedkope huurwoningen zijn nodig om wachtlijsten voor sociale huur te verkorten.

De komende jaren neemt de bouw van goedkope huur- en koopwoningen flink af! Dure woningen worden nog wel gebouwd. De ChristenUnie accepteert dit niet. Als dit niet verandert in het komende jaar zal de ChristenUnie in actie te komen. We zullen dan een minimum percentage van 35% goedkope nieuwbouwwoningen voorstellen. Dat is Werken aan het Welzijn van jonge starters en aan het Welzijn van iedereen die op de wachtlijst staat voor een huurwoning.

Heimen Schuring
Lijsttrekker ChristenUnie
h.schuring@barneveld.nl

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2014 > februari