Barneveldse Krant: Verpleeghuis Norschoten genomineerd

woensdag 28 september 2005 08:56

BARNEVELD - De ChristenUnie reikt eind oktober een prijs uit aan een verpleeghuis dat beter dan gemiddeld presteert op het gebied van het welzijn van haar bewoners. Eén van de genomineerden is Verpleeghuis Norschoten in Barneveld.

De prijs is een initiatief van de ouderenwerkgroep van de Christenunie. De werkgroep wil op deze manier positieve aandacht vragen voor de zorg in verpleeghuizen en laten zien dat er ook genoeg mensen zijn die met veel liefde en aandacht werken in de zorg. ,,De ChristenUnie is net als iedereen bezorgd om de zorgkwalititeit van verpleeghuizen. Toch weten we ook dat er vele huizen zijn waar de mensen zich met zorg en liefde omringd voelen en waar oplossingen voor de problemen zijn gevonden. Die instellingen willen we graag ‘in het zonnetje’ zetten’’, zo luidt de uitleg van de ouderenwerkgroep. ,,We willen ingaan tegen het deels onterechte imago van de verpleeghuizen. De genomineerde verpleeghuizen zorgen door inventieve oplossingen en hard werken om allerlei problemen voor te zijn. Hiermee kunnen zorginstellingen waar het minder goed mee gaat weer hun voordeel doen.’’

Naast Verpleeghuis Norschoten is ook Verpleeghuis De Amandelboom in Kampen en Verpleeghuis Naarderheem in Naarden genomineerd.

Bron: Barneveldse Krant, 27 september 2005

Reacties op 'Barneveldse Krant: Verpleeghuis Norschoten genomineerd'