Barneveldse Krant: ChristenUnie snapt niets van college

woensdag 07 september 2005 19:32

BARNEVELD - De ChristenUnie (CU) snapt niets van de uitspraak van het college van b. en w. dat ze niet zomaar bereid is werk te maken van de uitbreiding van de kleine kernen van Barneveld. Dit had ze volgens Henk Geurts van de CU vorig jaar nog toegezegd naar aanleiding van een motie van de ChristenUnie.

In de motie stelde de CU dat het college voor extra woningen voor de kleine kernen van Barneveld moet zorgen en zonodig een aanpassing van de Structuurvisie gemeente Barneveld 2015 moet doen. Volgens de CU kon wethouder Barten ten tijde dat de motie ingediend werd leven met de motie. ,,Het college spreekt zichzelf tegen als zij nu stelt dat de kleinere kernen gekort moeten worden betreffende het aantal woningen onder andere om rede van de concetratiedoelstelling. In het raadsvoorstel tot vasttelling van de structuurvisie 2015 stelde het college het volgende.

‘In de hoofdlijnennota voor het nieuwe streekplan Gelderland, zijn voldoende bouwmogelijkheiden, ook in de kleinere kernen voor de locale behoefte opgenomen. Dit kan betekenen dat de huidige structuurvisie dan op dat punt moet worden bijgesteld’’, aldus Geurts in het schrijven.

De CU snapt er niets van en vraagt of het college deze actie bestuurlijk correct vindt en vraagt zich ook af of het college de bewoners van de kleinere kernen wel serieus neemt. Bovendien vindt de CU dat het aan de raad is om kaders te stellen. De partij vindt dan ook dat het college haar standpunt moet herzien.

Bron: Barneveldse Krant, 7 september 2005

Reacties op 'Barneveldse Krant: ChristenUnie snapt niets van college'