Start BRC Infra/Groen

Leen Verweij 800maandag 16 juni 2008 19:27

Wethouder Leen Verweij van de gemeente Banreveld heeft vorige week het startsein gegeven voor de Branche Regio Combinatie Infra/Groen in het Technische Kontakt Dagen paviljoen te Barneveld.

Na een welkomstwoord van Roel van Laar, adjunct-directeur Roseboom Ede B.V., waren 30 vertegenwoordigers van regionale bedrijven en het onderwijs uit de Infra/Groen branche getuige van dit evenement. Roel van Laar memoreerde in het kort het ontstaan van dit initiatief dat hij samen met Atse Nederveen van Technocentrum de Vallei een jaar geleden is gestart.

Na een dip voor de branche ruim vijf jaar geleden, zijn inmiddels twaalf regionale bedrijven uit de Infra/Groen branche, het Groenhorst College, IPC Groene Ruimte, SPG Infra Vak en GOA Groen met Technocentrum de Vallei begonnen om de opleiding nieuw leven in te blazen in de regio. Wethouder Verweij liet weten het dit initiatief van harte toe te juichen.

Hij wil over één jaar graag de resultaten evalueren. Marjolein de Graaf, die sinds november 2007 locatie directeur van het Groenhorst College is, heeft voortvarend de uitdaging aangepakt om in september 2008 te starten met een Infra/Groen opleiding in Ede. Met het onthullen van een eigen logo van de BRC en een toost van alle aanwezigen kreeg dit startsein een feestelijk tintje. Van de Branche Regio Combinatie maken de volgende bedrijven deel uit: Vink, Barneveld; Roseboom, Ede; Bruil, Ede; Vaarkamp, Ede; Van de Haar Groep, Wekerom; Van Hattum , Rhenen; Hooijer, Renkum; Koninklijke Ginkel Groep, Veenendaal; Van Harten, Ede; GMB, Opheusden; en PC Stam, Heelsum.

Bron: Barneveld vandaag

In de media