Advies van kiesvereniging Barneveld inzake gedragscode ChristenUnie

winkelstraat mensen uitgesnedenvrijdag 23 mei 2008 15:49

Afgelopen maandag kwam de commissie Cnossen met haar rapport Representatie ChristenUnie naar buiten. Zoals te verwachten speelde de media direct op dit rapport. De commissie Cnossen heeft haar werk heel zorgvuldig gedaan en getracht aanbevelingen te doen die gebaseerd zijn op Gods Woord

Dit heeft geresulteerd in een uitgebreid rapport van 18 bladzijden. Het landelijke bestuur van de partij heeft daarop een uitgebreid voorstel voor het komende Uniecongres geformuleerd (12 bladzijden).

Het Uniecongres bestaat uit afgevaardigden van alle lokale kiesverenigingen, ook van de kiesvereniging Barneveld. Onlangs hebben wij u via de mail een aantal vragen over dit onderwerp gesteld. Er kwamen waardevolle en uitgebreide reacties binnen. Maar …. slechts 6 % van de aangeschreven leden reageerden.

Nu ligt het rapport er. Het bestuur roept u op om niet op de media af te gaan. Om recht te doen aan het rapport Cnossen én het voorstel van het partijbestuur, moeten we het bestuderen. Hoor en wederhoor, zoals de Bijbel ons leert. Niet altijd even gemakkelijk, maar wel noodzakelijk.

Het partijbureau heeft n.a.v. het rapport Cnossen een aantal regio avonden belegd, waaronder één in Barneveld. Deze avond vindt D.V. plaats op vrijdag 29 Mei 2008 in het Groen van Prinsterercollege, Schoutenstraat 109, Barneveld. De avond duurt van 20.00 uur tot 21.30 uur.

Op deze avond zal de voorzitter van onze partij, Peter Blokhuis, Sandra Korteweg, de vicevoorzitter, Joop Alsema, algemeen bestuurslid, Rogier Kramer, medewerker communicatie partijbureau en een lid van de commissie Cnossen aanwezig zijn. Het is de bedoeling dat een bestuurslid en het lid van de commissie Cnossen eerst e.e.a. toelicht, waarna, o.l.v. Hermen Vreugdenhil, Statenlid Noord-Brabant, het gesprek met de leden aangegaan wordt.

Het is een besloten vergadering. U moet zich vooraf aanmelden. Dat kan alleen via internet.

De benodigde stukken kunt u vinden op:

Om het Voorstel van Meindert Leerling te kunnen inzien én u aan te melden voor de regio avond, dient u eerst in te loggen. Leden kunnen in principe inloggen met uw lidnummer (lidnummer) en postcode (aan elkaar en met kleine letters), tenzij u voorheen al uw wachtwoord zelf gewijzigd had. Dan gebruikt u uw persoonlijke wachtwoord. Bent u uw inloggegevens kwijt, staat op de site duidelijk aangegeven welke stappen u moet ondernemen.

Het bestuur van de kiesvereniging Barneveld roept haar leden dringend op de bijeenkomst op 29 mei 2008  bij te wonen.

Namens het bestuur van de ChristenUnie Barneveld,

Robert van den Ham, voorzitter

P.S. 1. Mocht u helemaal geen toegang tot internet hebben en de stukken toch wilt lezen en u aanmelden voor de regioavond, dan kunt u contact opnemen met de ledenadministrateur, Jaap Godschalk (0342-400878) of ledenadministratie@barneveld.christenunie.nl Ook voor uw lidnummer kunt u zich tot Jaap wenden.

P.S. 2: de inhoud van dit artikel is in email verzonden aan de leden van de kiesvereniging Barneveld.

Archief > 2008 > mei