Barneveldse Krant: Vragen over vreugdevuur tijdens jaarwisseling bij de Glind

woensdag 23 november 2005 17:58

VreugdevuurTijdens de oud - en nieuwviering van afgelopen jaar zorgde het vuur in de Glind (Postweg-Helweg) voor een kostenpost van 116.000 euro.  In het verleden heeft de ChristenUnie zich hier al met veel verbazing over uitgelaten.  Reden genoeg voor Ed Blankenstijn om hierover tijdens de raadsvergadering vragen te stellen. Dit om een herhaling van afgelopen jaar te voorkomen.

DE GLIND - Er komt dit jaar tijdens de oud- en nieuwviering naar alle waarschijnlijkheid geen vreugdevuur in De Glind. Er is gekozen een barbeque te houden bij een van de jongeren thuis. Dat deelde burgemeester Jos Houben dinsdag tijdens de gemeenteraadsvergadering mee, in antwoord op vragen van de ChristenUnie. Het vreugdevuur bij de kruising Scherpenzeelseweg/Postweg liep vorig jaar uit de hand, doordat er van tevoren massaal illegaal afval was gestort. Jusititie zit volgens Houben ,,in de afrondende fase’’ wat betreft de vervolging van vervuilers. Daarbij stuit men op een juridisch probleem. De vraag is namelijk of het eerlijk is dat er op een gegeven moment kentekens zijn genoteerd en boetes zijn uitgedeeld. ,,Er was al enige tijd afval gestort zonder dat er opgetreden was’’, aldus Houben. Met betrokken partijen worden binnenkort afspraken gemaakt over de viering in De Glind.

Bron: Barneveldse Krant, 23 november 2005

In de media

Reacties op 'Barneveldse Krant: Vragen over vreugdevuur tijdens jaarwisseling bij de Glind'

Archief > 2005 > november