Barneveldse Krant: ChristenUnie en SGP onderzoeken lijstverbinding

woensdag 16 november 2005 16:00

BARNEVELD - De Barneveldse ChristenUnie onderzoekt of het mogelijk is voor de komende gemeenteraadsverkiezingen een lijstverbinding met de SGP aan te gaan.

Beide partijbesturen bevestigen dat er op dit moment gesprekken worden gevoerd. ,,We hebben een gesprek gehad waarna de ChristenUnie aangaf in eigen gelederen het nog te willen bespreken, daar hebben we nog geen reactie op gehad’’, aldus Wout Hazeleger, voorzitter van de gemeentelijke kiesvereniging van de SGP. ,,Het is nog wat vroeg om conclusies te trekken’’, zegt Hazeleger, die niet afwijzend tegenover de gezochte toenadering van de ChristenUnie staat. ,,Als we elkaar kunnen ondersteunen, waarom zouden we dan niet praten?’’ Ook ChristenUnie-partijvoorzitter Remko Tamminga bevestigt de gesprekken. ,,Er is nog geen uitspraak gedaan.’’ Waarom wil de ChristenUnie met de SGP mogelijk een lijstverbinding aangaan? ,,Je moet zo goed mogelijk kijken wat de mogelijkheden zijn om zo effectief mogelijk te zijn. Wat is verstandig, dat onderzoeken we nu.’’ Tamminga wil niet zeggen of er ook met andere partijen wordt gesproken. ,,Zo gauw we helderheid hebben, zeggen we dat.’’ En die helderheid hoopt de Christen-Unie binnen veertien dagen te kunnen verschaffen.

Bron: Barneveldse Krant, 16 november 2005

Reacties op 'Barneveldse Krant: ChristenUnie en SGP onderzoeken lijstverbinding'

Archief > 2005 > november