Bent of kent u een geschikte kandidaat.

Aandachtig luisterend publiek 1dinsdag 14 april 2009 18:00

Het lijkt dan nog wel ver weg, maar D.V. 3 maart 2010 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. In de afgelopen maanden is er vanuit het bestuur een selectiecommissie gevormd. De selectiecommissie bestaat uit 5 leden, te weten Theo Hartgers (voorzitter), Jaap Hazeleger, Jacko van der Stege, Kees van Mill en André van Dijk. Het voornaamste doel van de selectiecommissie is het opstellen van een kandidatenlijst waarmee de ChristenUnie het meest vruchtbaar kan bijdragen aan onze plaatselijke samenleving. Verder zullen we hierbij enkele zaken scherp in het oog houden; de continuïteit, kwaliteiten, ervaringen op diverse werkterreinen, diversiteit van kerkgenootschap, verhouding man/vrouw en ervaring/vernieuwing, goede spreiding van diverse kernen.

Op dit moment zijn de voorbereidingen in volle gang. In maart hopen we een begin te maken met de sollicitatieprocedure. In eerste instantie gaan we ‘sollicitatiegesprekken' aan met de huidige fractieleden. Voor de inventarisatie worden de leden, die in 2006 op de lijst stonden gebeld om te vragen of ze weer beschikbaar zijn. Vervolgens gaan we ook ‘sollicitatiegesprekken' voeren met de nieuwe kandidaten. In juli willen we als selectiecommissie de voorlopige lijst voorleggen aan het bestuur, waarna het bestuur uiteindelijk de lijst zal voorleggen aan de leden.

Zoals u ziet zijn de voorbereidingen in volle gang. We willen vooral vragen om voorbede te doen voor het voorbereidingswerk van de selectiecommissie.

Graag doen we een oproep aan alle leden om na te denken over geschikte kandidaten voor de lijst. Of misschien bent u zelf die kandidaat wel !. Wilt u ons uiterlijk 15 maart namen van aspirant kandidaten doen toekomen. Het kan via ons e-mailadres: theo@aq-raad.nl

De selectiecommissie

Archief > 2009 > april