Berichten over Financien

1. Contract tekenen
    05_Henry_Buitenhuis_1_lowres.jpg
    Door Henry Buitenhuis op 13 december 2023

Leges en heffingen moeten eerlijk berekend worden

Naar aanleiding van het recente rapport van de Rekenkamer, staan wij als raadsleden voor de taak om te begrijpen waarom er gedurende lange tijd geen actuele berekeningen van leges en heffingen zijn gepresenteerd. De keuze om geen vierjaarlijkse herijking van berekeningen uit te voeren was destijds ingegeven door het streven naar efficiëntere processen binnen Lean-management. Echter, het rapport onthult dat dit heeft geleid tot een gebrek aan sturing vanuit de raad en mogelijk te veel vertrouwen op benchmarkcijfers.

2. SDVB
    02_Wouter_de_Kool_1_lowres.jpg
    Door Wouter de Kool op 13 december 2023

SDVB kan verder met de uitbreiding

SDVB staat voor een mooie uitbreiding. Daar zijn wij heel blij mee. Na een lange tijd worden daarmee extra velden gerealiseerd en wordt ook de parkeersituatie verbeterd. De kosten bleken hoger dan ooit begroot en daarom zal de gemeente extra bijdragen. Ook SDVB is gevraagd om bij te dragen omdat het plan anders afgeschaald moet worden. SDVB heeft daarvoor al veel input verzameld om te besparen en daarmee het gewenste plan te realiseren. Wij zien dat met vertrouwen tegemoet!