Berichten geschreven door Henry Buitenhuis

1. RES.jpg
    Door Henry Buitenhuis op 25 september 2020

ChristenUnie kiest voor ambitieuze regionele energiestransitie. Dat heeft de aarde nodig!

We zetten als gemeente een eerste stap in een regionale energie strategie.  Omdat we de aarde niet willen uitputten. Omdat we zien dat het huidige energiegebruik grote schade toe brengt aan de aarde.

Omdat we geloven dat God de energievoorraad op deze aarde niet alleen als een cadeau heeft gegeven voor onze generatie. Wij zijn voorbijgangers die de plicht hebben om de aarde zo te beheren en onderhouden dat ook onze kinderen en hun kinderen enzovoort, er goed kunnen leven.

2. Barneveld Schaffelaarsebos 1
    Door Henry Buitenhuis op 17 juni 2020

De ChristenUnie is voor bomen en parken. Die moeten we beschermen!

Bomen zijn belangrijke dragers van de groenstructuur. Op de eerste plaats begeleiden bomen de belangrijkste ontsluitingsstructuren in de kern. Ten tweede zijn bomen door hun omvang en uitstraling bepalend voor het karakter van parkgebieden,landgoederen en speciale plekken in de kernen.

Dit is een citaat uit het groenstructuurplan dat in 2011 is vastgesteld.

De ChristenUnie was het daar in 2011 van harte mee eens. We hebben toen actief gelobbyd voor een nieuw groenstructuurplan met een langetermijnvisie en wij staan daar nog steeds achter. Bomen zijn belangrijke voor de leefbaarheid. Bomen zijn groen, maar groen is meer dan bomen. En voor biodiversiteit is  een breder beleid nodig dan alleen een focus op bomen.

3. Zwerfafval.jpg
    Door Henry Buitenhuis op 17 juni 2020

Bijdrage strategieplan grondstoffen

Een omvangrijke, ambitieuze notitie waarin veel onderwerpen genoemd zijn. Lees hier onze bijdrage t.a.v. dit strategieplan.

4. Barneveld-Bloemendal-UItgelicht.jpg
    Door Henry Buitenhuis op 28 mei 2020

Bloemendal kan starten!

De wijk Bloemendal krijgt met het eerste deel een hele mooie start. Er worden gasloze woningen gebouwd. Er worden voldoende woningen van alle categorieën gebouwd zoals voorzien in de woonvisie waaronder dus ook voldoende door de ChristenUnie gewenste goedkope woningen.

5. DSC00504
    Door Henry Buitenhuis op 8 maart 2018

Meer betaalbare woningen bouwen

Betaalbare woningen zijn hard nodig. Vier jaar lang hebben we erop gehamerd en nog steeds wordt de behoefte aan betaalbaar wonen groter. De gemeenteraad vergaderde afgelopen woensdag over de starterslening.

6. WP_20171216_002
    Door Henry Buitenhuis op 22 januari 2018

Klompenpad Bloemendaallaan Esvelderbeekzone

We wachten al 5 jaar op een Klompenpad tussen de Bloemendaallaan en de Esweg bij de Esvelderbeekzone. Tot nu toe is dit pad er nog steeds niet. De ChristenUnie heeft hierover opnieuw vragen gesteld, want dit prachtige gebied moet ook toegankelijk worden voor een ommetje.