Berichten over Omgevingsvisie

1. Werken in de bouw.jpg
    Henk Wiesenekker
    Door Henk Wiesenekker op 14 maart 2024

Meer betrokkenheid gemeenteraad bij huisvesting arbeidsmigranten!

De afgelopen 3 maanden ben ik veelvuldig in gesprek geweest met collega de Man van pro’98. Het begon met de toevalligheid dat we naast elkaar zaten tijdens de informatiebijeenkomst voor inwoners voor de huisvesting arbeidsmigranten aan de Oud Vellerseweg. Vanaf dat moment is bij ons het gevoel en de urgentie ontstaan om als raadsleden, volksvertegenwoordigers, actiever en nadrukkelijker betrokken te zijn bij vergelijkbare impactvolle besluiten. Vandaag bespreken wij een motie die we samen hebben opgesteld en waarmee we beogen om de betrokkenheid van de raad bij huisvesting van arbeidsmigranten buiten het beleid te vergroten. Huisvesting van arbeidsmigranten buiten het vastgesteld beleid heeft impact. En dat het impact heeft, hebben we allemaal gezien en gehoord in de besprekingen over de huisvesting aan de Oud Vellerseweg. Het contact met collega de Man heeft geleid tot het voorbereiden van een motie over dit onderwerp die ik bij deze indien.

2. Oldenbarneveldseplein
    04_Jaap_van_den_Top_1_lowres.jpg
    Door Jaap van de Top op 3 november 2022

Barneveldse belangen in de regio.

We gaan huizen bouwen en en heel veel huizen. Voor de regio Arnhem en Nijmegen is dat 100.000 woningen, voor de regio Foodvalley 40.000, voor Foodvalley Noord 12500 en voor Barneveld 8000. Vanuit de regio Amersfoort komt er voor Barneveld een opgave om 5500 woningen te bouwen.