ChristenUnie-fractie echt actief bij RuiterActief

IMG_5317_smalvrijdag 12 februari 2010 14:12

Directeur Teunis Ruiter in gesprek met raadslid Jaap van den TopBARNEVELD – Vrijdag 12 februari heeft de Barneveldse ChristenUnie-fractie een werkbezoek afgelegd bij RuiterActief, een veelzijdig bedrijf dat dagprogramma's aanbiedt voor mensen met of zonder beperking.

Directeur Teunis Ruiter heeft een veelzijdig programma voor de fractie bedacht, waarbij als eerste een actieve workout werd gedaan in de fitness-ruimte van RuiterActief aan de Van Zuijlen van Nieveltlaan in Barneveld. RuiterActief biedt op deze locatie een compleet fitnessprogramma aan, voor mensen met een beperking, maar ook voor mensen zonder beperking. Altijd onder deskundige begeleiding.

Nadat de fractie de nodige calorieën heeft verbrand, heeft Ruiter een rondleiding gegeven in werkruimte van de Barneveldse locatie van RuiterActief. In deze ruimte wordt licht industrieel werk gedaan, zoals ompakwerkzaamheden en dienstverlening. Teunis Ruiter geeft aan dat het belangrijk is dat de deelnemers ergens naar toe werken, vandaar dat elke dag om half een een nieuwe partij werk wordt afgeleverd. Ruiter heeft voor het werk gezocht naar variatie: ‘ik wil voorkomen dat deelnemers het Philips-syndroom krijgen, als ze dag in, dag uit dezelfde routinematige werkzaamheden verrichten. Elke dag is anders bij RuiterActief.’

Voor het tweede deel van het werkbezoek begeleidt directeur Ruiter de fractie - vergezeld door anthony Schouten, namens het provinciale bestuur van de ChristenUnie en Alma Schuring, de vrouw van de lijsttrekker - naar de Grutto Hoeve in Stroe. Op deze zorgboerderij hebben deelneDeelnemers RuiterActief bij hun dieren op de Grutto Hoeve in Stroemers vaak hun eigen dieren, die ze zelf verzorgen. Ruiter: ‘de mensen voelen zich echt verantwoordelijk voor hun dieren, als ze op vakantie geweest, vragen ze direct hoe het met hun dieren is.’ Op de zorgboerderij is veel te doen, er staan koeien, er zijn pony’s, kippen, een varken en konijnen, voor elke deelnemer wat wils. Voor de naschoolse- en zaterdagopvang staan diverse speeltoestellen opgesteld en worden veel leuke activiteiten georganiseerd.

De ChristenUnie-fractie is onder de indruk van het bedrijf. Lijsttrekker Heimen Schuring: ‘het is prachtig om te zien hoe hier mensen met een beperking een fijne tijd hebben. Het enthousiasme straalt van de gezichten van de deelnemers. Wij waarderen dit soort initiatieven enorm, dit is echt oog voor elkaar hebben!’

Directeur Teunis Ruiter (1959) is ook kandidaat voor de ChristenUnie. Hij staat op plaats 22 van de kieslijst.

Heimen Schuring op een fitness-apparaat

Heimen Schuring, Jaap van den Top en Henry Buitenhuis

Verkiezingen
Werkbezoek

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2010 > februari