Aantal keer gelezen

UWV Barneveld ‘beste van Nederland’

dinsdag 14 juli 2009 20:32

Het UWV Werkplein aan de Churchillstraat in Barneveld is vorige week over het afgelopen kwartaal door het landelijke UWV uitgeroepen tot de beste van Nederland. ,,Dat is een hele eer, want er zijn een kleine 120 Werkpleinen in Nederland”, zegt vestigingsmanager Lokhorst. ,,Dit betekent dat we het dus best goed doen. We hebben het intern met ons personeel bescheiden gevierd.”

In 2007 werd het Centrum voor Werk en Inkomen, de voorloper van het UWV Werkplein, ook al uitgeroepen tot beste van Nederland. ‘Barneveld’ ontvangt het predikaat volgens Lokhorst vooral vanwege klanttevredenheid. ,,Zeker nu de druk op de arbeidsmarkt toeneemt, zijn mensen gebaat bij een persoonlijke en snelle service, dus daar proberen we zo goed mogelijk ons best voor te doen. We besteden in gesprekken veel aandacht aan de persoonlijke situatie en proberen zo de beste inschatting te maken. Is deze persoon geschikt voor een reïntegratietraject of moeten we hem of haar juist zoveel mogelijk vacatures meegeven? Dat zijn belangrijke afwegingen.” Omdat de druk op de arbeidsmarkt toeneemt, heeft het UWV extra personeel in dienst genomen.

Het is nog niet duidelijk of het Werkplein in Barneveld blijft bestaan. Het landelijke UWV maakte vorig jaar oktober bekend het kantoor in Barneveld te willen sluiten, evenals 29 andere afdelingen in het land, vanwege bezuinigingen.

,,Wethouder Leen Verweij is momenteel nog in gesprek met het UWV om te zien of het Werkplein op één of andere manier toch behouden kan blijven voor Barneveld”, zegt gemeentewoordvoerder Bertil Rebel. ,,We streven er naar begin oktober definitief duidelijkheid te hebben.”

Bron: Barneveldse krant