Barnevelder Roel Kuiper beëdigd als eerste kamerlid

kuiper_roeldinsdag 12 juni 2007 18:12

Vandaag zijn de nieuwe Eerste Kamerleden bevestigd. Onder hen vier Kamerleden van de ChristenUnie, en Barnevelder Roel Kuiper.

Het 45-jarige kersverse Eerste Kamerlid heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in de politiek, eerst voor de RPF en later voor de ChristenUnie zelf. Momenteel is hij, onder andere, interim-directeur van het Wetenschappelijk Instituut van de partij, hoogleraar Reformatorische Wijsbegeerte, lector Samenlevingsvraagstukken en docent aan de VU.

Kuiper is enthousiast over de verdubbeling van de Eerste Kamerfractie: “Dat is prachtig. We merken nu al dat we veel meer kunnen bereiken en dat er beter geluisterd wordt naar onze argumenten. Dit zorgt echt voor een grotere invloed van de christelijke politiek. Nu hebben we de tijd en de ruimte als ChristenUnie, dat moeten we goed benutten.”

Met name Europa, de buitenlandse politiek, wonen, wijken & integratie en jeugd & gezin worden Kuipers onderwerpen. “Europa, dat is spannend. Zeker voor ons als partij, omdat we twee jaar terug duidelijk ‘nee’ tegen de grondwet hebben gezegd. Ik vind dat we dan nu ook moreel verplicht zijn mee te denken over een constructieve oplossing.”

Ook ‘jeugd & gezin’ is een onderwerp dat Kuiper nauw aan het hart ligt. Onlangs overhandigde hij – in zijn functie van lector - samen met andere lectoren een manifest getiteld ‘Betrokken opvoeders, betrouwbare voorzieningen’ aan minister Rouvoet.

Reacties op 'Barnevelder Roel Kuiper beëdigd als eerste kamerlid'

Archief > 2007 > juni