WisselBlog week 52 - Heimen Schuring

vrijdag 29 december 2006 11:18

Zaterdag 30 december – Naderend Oud en Nieuw
Op de drempel van Oud en Nieuw wil ik iedereen goede jaarwisseling toewensen.

Namens Tjitske wil ik u bedanken voor het lezen van deze weblog. We merken dat onze bijdragen goed gelezen worden en hopen dat deze weblog ook in 2007 blijft helpen bij het verkleinen van de afstand tussen de politiek en u. Want daar doen we het allemaal voor!

Vrijdag 29 december – Terugblik
De media staan op dit moment bol van de jaaroverzichten. Je kunt geen krant openslaan of een TV-zender kiezen of er wordt wel teruggeblikt op het jaar 2006.

Als ik terugkijk op het afgelopen jaar overheerst een gevoel van dankbaarheid. In maart mochten we als plaatselijke ChristenUnie een zetel winst halen. Vervolgens mochten we in april voor het eerst in ons bestaan een wethouder leveren. De samenwerking in het college gaat uitstekend, dat is ook iets om dankbaar voor te zijn!

In november volgde de fantastische uitslag van de tweede kamer verkiezingen; een verdubbeling van het aantal zetels in Den Haag! Zoals ons partijblad kopte: 100% zegen!

2006 had ook dieptepunten. Persoonlijk denk ik terug aan het overlijden van mijn oma in augustus, binnen de fractie missen we Henk Geurts enorm. Hij was een harde werker, met een groot gevoel voor politiek en een schat aan ervaring. We hebben hem op 7 december moeten begraven.

Politiek-inhoudelijk blijft de aanbesteding van de hulp bij het huishouden mij het meeste bij. Voor de cliënten van HdS zijn al die veranderingen helemaal niet leuk. Ik ben blij met de progressie die gemaakt is bij de scholenbouw. De nieuwe VMBO-combinatie, maar ook de school in de Burgt. Binnen afzienbare tijd zullen de leerlingen er veel beter bij zitten. En dat was hard nodig!

Ook privé is 2006 een fijn jaar geweest. We hebben het als gezin fijn gehad, we zijn allemaal gezond en op het werk gaat het ook uitstekend.

Veel dingen om God dankbaar voor te zijn.

Loof de Heere want Hij is goed
Eeuwig duurt Zijn trouw!

(Psalm 106:1)

Donderdag 28 december – Kampioen oliebollenbakken

Hè, dat is toch jammer. Onze bakker heeft de Barneveldse oliebollentest niet gewonnen. We hebben woensdag de eerste oliebollen van onze eigen bakker geproefd, die waren echt heel lekker… Hoe dan ook: eet er niet te veel, hoe lekker ze ook zijn!

Woensdag 27 december – Ongepast stemadvies

Op derde kerstdag zit ik om acht uur ’s ochtends al weer in het raadhuis te vergaderen met een Barneveldse ondernemer om te kijken hoe we GIDSnetwerk in Barneveld kunnen lanceren. Het was een goede vergadering, waarin we onze ideeën delen over hoe en wat GIDSnetwerk in Barneveld moet zijn.

Omdat ik toch in het raadhuis ben, blader ik na afloop van de vergadering de map Ingekomen Stukken alvast even door. Mijn oog valt op “Fruytier Nieuws”, een nieuwsblad van de Jacobus Fruytier Scholengemeenschap uit Apeldoorn. Ik heb van 1984 tot 1989 op de Fruytier de HAVO gedaan, leuk om weer wat te lezen over mijn oude school.

Mijn enthousiasme is getemperd als ik de eerste pagina gelezen heb. Directeur E. Klein roept “alle betrokkenen van onze scholengemeenschap” onbeschaamd op om op 7 maart op de SGP te stemmen. Dit zou de toekomstige ontwikkeling van de scholengemeenschap helpen.

Een paar regels daarboven schrijft Klein – die overigens fractievoorzitter is van de Statenfractie van de SGP – dat de school gefundeerd is op de politieke partij SGP. Ook heel curieus. Ik dacht te weten dat de Fruytier gefundeerd is op de Bijbel en op de Drie Formulieren van Enigheid en niet op een politieke partij… Als Klein bedoelt dat de Fruytier dezelfde basis heeft als de SGP, dan ken ik nog een partij die precies dezelfde basis heeft. Inderdaad, de ChristenUnie.

De nieuwsbrief zit me niet lekker. Ik zal een kopietje mailen naar onze statenfractie. Dan kunnen ze meneer Klein (mijn oude biologieleraar) eens bevragen op dit soort ongepaste stemadviezen. Vooral omdat Klein ook SGP-statenlid is, zou hij zich verre moeten houden van dit soort adviezen!

Om het stemadvies van de partijdige directeur van de Jacobus Fruytier Scholengemeenschap enigszins te neutraliseren wil ik in deze kolommen ook een stemadvies geven: Stem op D.V. 7 maart 2007 op de ChristenUnie. Dat is niet alleen goed voor de Fruytier, maar voor heel Gelderland!!

Zondag 24 december en Kerst 2006

We vieren drie dagen feest! Eerst mogen we op zondag de opstanding van onze Heere Jezus gedenken en daarna volgt het Kerstfeest. Jezus bracht weer licht naar deze aarde. Ik wens u en jullie ook dat Licht toe. Gezegende feestdagen!

Wilt u reageren? Uw reactie is van harte welkom! Stuur uw mail naar h.schuring@barneveld.nl

Reacties op 'WisselBlog week 52 - Heimen Schuring'

Archief > 2006 > december