Vrouwen inspireren vrouwen! Waar sta jij voor op?

cu vrouwen event 20170125maandag 06 februari 2017 20:27

Woensdag 25 januari kwamen rond de 30 enthousiaste vrouwen bijeen op het ChristenUnie vrouwenevent om stil te staan bij hun plaats in de samenleving.
Enkele betrokken (jonge) vrouwen vertelden waar zij voor opstaan. Daarnaast was er tijd voor uitwisseling, muziek en zang.

Janneke Berg vertelde over haar werk bij stichting Gave, waar ze o.a. jongerenkampen organiseert voor autochtone en allochtone jongeren samen. Hanny van Ee vertelde over het maken van haar schilderijen en haar motivatie die ze put uit het geloof in God. Haar boek daarover heet: Symfonie van het leven. Reinie van Middendorp vertelde over Bright Fame, een organisatie die vrouwen uit de prostitutie wil helpen, waar ze bij betrokken is. En Wilma Heijkoop vertelde over het raadswerk voor de ChristenUnie Barneveld. Dit bestaat o.a. uit luisteren naar burgers, bijeenkomsten bijwonen, veel lezen en vergaderen.

Daarna nam Annelies van der Kolk ons mee in het verhaal over haar leven in de politiek als vrouw zijnde. Hoe kom je (in haar geval als iemand uit het onderwijs) in de politiek? Wat houdt het in als je gedeputeerde van de provincie bent en waarnemend burgermeester? Hoe kunnen vrouwen en mannen een goed team vormen?

Na de pauze besprak men o.a. de volgende stellingen: “met mijn werk en gezin kom ik verder nergens meer aan toe”, “meer diversiteit leidt tot betere besluitvorming” en “meer vrouwen in de politiek is beter voor ons land!”. Het is soms lastig de balans te vinden tussen werk, gezin, vrijwilligerswerk en ontspanning. Soms moet je ook een pas op de plaats durven maken, terwijl er op andere momenten juist meer tijd en ruimte is om er te zijn voor anderen en maatschappelijk betrokken taken op je te nemen.

Bijzonder was het dat iedereen haar eigen motieven had om kortbij of ver weg in de benen te komen! De morgen werd omlijst door muziek en zang o.l.v. Jolanda van Maanen, Hester Moll en Brandien van de Fliert.

Een tafel met materiaal van “Woman to woman” van Open Doors, van waaruit vrouwen o.a. bidden en kaarten sturen naar vervolgde christinnen, ontbrak niet.

Het was een leerzame en goede morgen!

Reacties op 'Vrouwen inspireren vrouwen! Waar sta jij voor op?'