Voorthuizen bruist, Voorthuizen bloeit

bunckmanpleindonderdag 02 februari 2017 20:05

Ruim 9 miljoen euro heeft de gemeenteraad beschikbaar gesteld voor Voorthuizen. Het geld wordt besteed aan een nieuw dorpshuis, nieuwbouw voor basisschool de Hoeksteen en meerdere sporthallen en sportvelden. De ChristenUnie heeft over deze plannen lovende woorden gesproken in de raadsvergadering. Onze raadsbijdrage leest u hieronder.

Voorthuizen bruist. Dat blijkt opnieuw!

Met grote betrokkenheid is er vanuit Voorthuizen meegewerkt aan de plannen voor een nieuw dorpshuis, nieuwe sportvoorzieningen en een nieuwe school. Het is indrukwekkend om te zien hoe groot de betrokkenheid is in Voorthuizen. Complimenten aan de sportverenigingen, de Ondernemersvereniging , Plaatselijk belang, de school en alle andere betrokkenen.  Ja, dit dorp bruist.

Met dit plan ontstaan pareltjes in Voorthuizen. Neem de overzichtskaart van de plannen en je ziet dat verspreid over Voorthuizen pareltjes ontstaan. Nieuwe gebouwen met maatschappelijke functies en ook nieuw groen en nieuwe kansen voor woningbouw.

Er staat veel te gebeuren de komende jaren in Voorthuizen. Want dit plan is niet het enige dat speelt in Voorthuizen. Over een paar jaar is het centrum verkeersluw, wordt er met plezier gewoond in Holzenbosch en de Wikselaarsche Eng en zijn er pareltjes gebouwd voor het dorpshuis en verschillende sportverenigingen.

Voorthuizen bruist is een passende uitspraak voor dit bijzondere dorp en we kunnen er gerust aan toevoegen: Voorthuizen bloeit.

Reacties op 'Voorthuizen bruist, Voorthuizen bloeit'