Blogs per auteur

1. Manifest ondertekening scoop
    Door Lukas Scheijgrond op 19 maart 2018

'Waardig ouder worden' wordt breed gedragen

Op initiatief van de ChristenUnie is het gemeentelijk manifest ‘Waardig ouder worden’ ondertekend. Inmiddels hebben zich nog meer lokale partijen aangesloten, waardoor de steun voor het initiatief verder groeit. Met op dit moment 11 maatschappelijk organisaties en 8 politieke partijen is het manifest een groot succes, aldus lijsttrekker Lukas Scheijgrond. 'De komende jaren gaan we werken aan zaken die nodig zijn om waardig ouder te kunnen worden in onze gemeente.' Door het brede draagvlak kunnen we na de verkiezingen de nodige stappen zetten.

2. 2018-03-12 17.16.07 - smal
    Door Lukas Scheijgrond op 12 maart 2018

Lokaal manifest 'Waardig ouder worden' ondertekend

Op initiatief van de Barneveldse ChristenUnie hebben tien maatschappelijke organisaties en alle politieke partijen het Barneveldse manifest ‘Waardig ouder worden’ ondertekend. Lijsttrekker Lukas Scheijgrond licht toe: 'Barneveld is goed op weg voor ouderen, het is echter van groot belang om te kijken wat er voor nu en in de toekomst nodig is om blijvend waardig ouder te kunnen worden in onze gemeente.' Het manifest moet een rol spelen bij de coalitievorming. In het manifest roepen we op dat betrokken organisaties en de politiek de komende jaren samenwerken om de levenskwaliteit van senioren te verbeteren.

3. co2
    Door Lukas Scheijgrond op 5 maart 2018

Onze visie op duurzame energie

Een grote uitdaging de komende decennia is de energievoorziening in onze gemeente. Het klimaatakkoord en de doorvertaling daarvan naar onze lokale situatie betekent dat we steeds meer in onze eigen duurzame energie moeten voorzien. Wij zijn daar blij mee, want olie, gas en kolen raken op, zijn vervuilend en gaan vaak gepaard met instabiele regimes. Veel liever kiezen we voor schone en lokale energie. Energiebesparing krijgt van ons topprioriteit, want wat je niet verbruikt hoef je ook niet op te wekken. Daken moeten gevuld worden met zonnepanelen en voor windmolens moeten we op zoek naar geschikte locaties.
  4. vollezaal
    Door Lukas Scheijgrond op 6 januari 2018

Veluwehal waardevol voor inwoners

Het plan van de VVD dat de Veluwehal plaatst moet maken voor een wijk met nieuwe winkels is wat ons betreft voorbarig. We denken dat een paar zaken helder moeten zijn. De Veluwehal vervult als dorpshuis in Barneveld een belangrijke functie voor onder anderen mensen die de activiteiten van Welzijn Barneveld bezoeken, sportverenigingen en Villa29.