Maatschappelijke Stages blijven bestaan!!

Maatschappelijke Stage Barneveldvrijdag 21 februari 2014 16:24

Als raadsleden zetten wij ons in voor de samenleving en proberen we op allerlei fronten verbeteringen voor te stellen, of proberen we juist te voorkomen dat voorzieningen verdwijnen. Als dat dan ook lukt, dan zijn we daar blij mee! Zo hebben we begin deze maand een taart mogen brengen bij een van de kleine schholen, die door onze inzet kunnen blijven bestaan.

Een ander voorbeeld is de maatschappelijke stage. Afgelopen najaar heeft de ChristenUnie er in schriftelijke vragen op aangedrongen dat de maatschappelijke stage blijft bestaan. En dan is het toch mooi om afgelopen woensdag in de krant te lezen dat de gemeente, de scholen en Stichting Welzijn Barneveld een plan hebben opgesteld om de stage door te laten gaan. Daar doen we het voor als raadsfractie!!

Door de stages komen veel scholieren in aanraking met vrijwilligerswerk. Voor organisaties is dat belangrijk en ook voor de scholieren is dat heel nuttig, sommigen van hen blijven zelfs vrijwilligerswerk doen bij de organisaties waar ze stage hebben gelopen. Toch heeft de regering besloten de stages niet langer te financieren. Mooi dus dat gemeente, scholen en Welzijn Barneveld met deze stages willen doorgaan!

Onze fractie gaat binnenkort ook stage lopen. We weten nog niet bij welke organisatie, want dat bepaal jij! De organisatie, die de meeste likes krijgt op onze Facebook-pagina, wint. Op dit moment lijkt Ruiter Actief de grootste kanshebber. Maar ook de Rozelaar en HulpaanElkaar gooien hoge ogen. Begin maart maart wordt onze stageplek bekend. Je kunt nog stemmen door op onze Facebook-pagina een 'like' te geven aan de organisatie die jij leuk vindt, waar jij trots op bent. Klik hier om direct naar de juiste pagina op Facebook te gaan.

Wie de winnaar ook wordt, wij gaan er tegenaan. Want die stage is Werken aan Welzijn. En dat doen we graag!

Heimen Schuring
Lijsttrekker ChristenUnie Barneveld

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht

Archief > 2014 > februari