Regionale kandidaat-kamerleden bezoeken Barneveld

IMG_7515avrijdag 07 september 2012 12:12

Op vrijdag 7 september hebben de regionale kandidaten voor de Tweede Kamer van de ChristenUnie een bezoek aan Barneveld gebracht. In het raadhuis werd de delegatie ontvangen door wethouder Hans van Daalen en raadsleden Heimen Schuring en Henry Buitenhuis. Van Daalen en Schuring hebben de kandidaat-kamerleden geinformeerd over actuele ontwikkelingen in de gemeente en in de regio. Na een kop koffie en een heerlijke Gelderse Verleiding is de groep vervolgens op weg gegaan naar Boerderij 't Paradijs.

Op boerderij 't Paradijs werden de regionale kandidaten verwelkomd door Caroline Snoeij. De kandidaat-kamerleden Ard Kleijer (nr 10 op de lijst), Jet Weigand-Timmer (nr 28) en Pieter Plug (nr 32) konden samen met andere ChristenUnie-politici in het zonnetje genieten van het enthousiaste verhaal van Caroline.

Caroline is samen met haar echtgenoot zes jaar geleden met de boerderij begonnen. Op de boerderij worden tal van activiteiten georganiseerd voor mensen die dagopvang of dagbesteding zoeken. Naast deze diverse vormen van zorg, heeft de boerderij ook een eigen winkel, waar eigen producten en producten uit de streek worden verkocht. Tot slot zijn er ook tal van mogelijkheden voor recreactie op Boerderij 't Paradijs.

Caroline Snoeij heeft de kandidaat-kamerleden verteld hoe deze boerderij op hun pad is gekomen en hoe het bedrijf zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld. Met achttien medewerkers en zestig vrijwilligers zorgen Caroline en IJsbrand ervoor dat veel zorgvragers een nuttige en fijne dagbesteding krijgen. Zorg en bedrijfsmatig denken gaan hand in hand op Boerderij 't Paradijs. Door hetgeen wat geproduceerd wordt (naast groenten en fruit zijn er ook koeien, varkens en kippen) te verkopen, ontstaat er een inkomstenstroom, die weer ten behoeve van de zorg kan worden ingezet.

De zorgvragers die op de boerderij komen, zijn sterk gebaat bij het Persoons Gebonden Budget. Caroline merkt dat indicatie voor zorgvragers minder makkelijk wordt afgegeven, waardoor minder zorg kan worden verleend. Caroline geeft aan dat, als de budgetten voor zorg verder worden gedecentraliseerd, het erg belangrijk wordt dat gemeenten regionaal denken en met elkaar zaken goed afstemmen. Het zou erg jammer zijn als een zorgvrager uit bijvoorbeeld Nijkerk niet naar 't Paradijs meer kan komen, omdat hij een gemeentegrens oversteekt.

't Paradijs vindt het belangrijk dat er zorg op maat wordt geboden. Iedere zorgvrager heeft een andere behoefte, aan elke behoefte proberen IJsbrand en Caroline en hun collega's invulling te geven.

Voor meer informatie over Boerderij 't Paradijs, check: http://boerderijparadijs.nl/index.php

Hieronder een fotoverslag van het werkbezoek

Reacties op 'Regionale kandidaat-kamerleden bezoeken Barneveld'