ChristenUnie wil opschorting omvorming groen

Waldhoornmaandag 20 augustus 2012 09:26

Namens de fractie heeft Heimen Schuring het College verzocht om de omvorming van het gemeentelijk groen op te schorten tot na de vergadering van de Commissie Grondgebied in september. Reden is een aantal signalen dat er ook in nabijheid van woningen wordt gewerkt. Los van de vraag of die signalen inhoudelijk kloppen (wat is nabij woningen?), vindt de ChristenUnie het belangrijk dat er voldoende aandacht komt voor de commotie en dat er opnieuw overleg komt met belanghebbenden.

Fractievoorzitter Schuring heeft onderstaande mail naar het College gestuurd.

Geacht College,

Ons bereiken de laatste dagen diverse signalen dat, ondanks eerdere toezeggingen van het College, toch in de nabijheid van woningen verder wordt gegaan met de groenomvormingen. Nu is 'in de nabijheid van woningen' en rekbaar begrip, maar dat neemt niet weg dat in sommige delen van Barneveld commotie is ontstaan en dat is niet bevorderlijk voor het succes van de (op zich noodzakelijke) omvormingen in de groenstructuur.

De ChristenUnie hecht aan zorgvuldigheid bij invulling en uitvoering van het nieuwe groenstructuur beleid.  Het lijkt ons daarom verstandig om, vanwege de ontstane commotie, te wachten met verdere uitvoering van de groenomvorming totdat belanghebbenden en gemeenteraad nogmaals goed over deze plannen hebben kunnen doorpraten.

De ChristenUnie verzoekt daarom het College de uitvoering van de groenomvorming op te schorten tot na de komende vergadering van de commissie Grondgebied, zodat tijdens de bijeenkomst van vanavond en tijdens de commissievergadering nog kan worden gesproken over de omvormingsplannen.

We vernemen graag spoedig uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Namens de ChristenUnie-fractie,

Heimen Schuring

Reacties op 'ChristenUnie wil opschorting omvorming groen'