Lukas Scheijgrond bezoekt SV De Glind

Voetbalvelden van SV de Glindwoensdag 01 juni 2011 23:00

Eind mei heeft de gemeenteraad vergaderd over de Kadernota. Hierin worden de kaders meegegeven voor de begroting van 2012. Voorafgaand aan deze nota stuurde SV de Glind een brandbrief naar de raad, omdat de plannen voor hun kunstgrasveld en nieuwe kleedkamers weer uitgesteld zijn. Voor de ChristenUnie was dit reden voor een werkbezoek. Daags voor de raadsvergadering werd raadslid Lukas Scheijgrond ontvangen door secretaris Jan Koolhof en vice-voorzitter Peter Neuman.

De heren lieten het sportveld zien waar het gras er belabberd bij staat. Grote delen van het veld zijn tegen het einde van het seizoen kaal. Dit komt doordat er acht teams op moeten spelen en het eerste moet er op trainen. Om het veld enigszins te sparen, trainen de andere teams op een apart trainingsveld. Dit veld is dermate klein dat veel oefeningen, zoals het nemen van corners, hierop niet goed getraind kunnen worden. Overigens, op dit veld ligt aan het einde van het seizoen helemaal geen gras meer. ‘Als het regent wordt dit één grote modderpoel,’ vertelt vice-voorzitter Peter Neuman.

Ook de behuizing is niet up-to-date. Er zijn drie verouderde kleedkamers met drie douches. Daarnaast zijn er tijdelijk keten om ruimte te creëren. Dit is op termijn niet voldoende.

Tijdens de raadsvergadering over de kadernota heeft wethouder van Daalen aangegeven voorlopig niet in de club te willen investeren, omdat ze mogelijk verplaatst wordt vanwege woningbouw. Daarom heeft de ChristenUnie ook niet een motie gesteund om de vereniging zo snel mogelijk kunstgras te geven. Als de club dan alsnog zou moeten verplaatsen, is het geld voor niets uitgegeven. Als er meer duidelijkheid is over de toekomst van de club, kunnen we wel een besluit nemen. We hopen dat die duidelijkheid er in de herfst komt.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht