Aantal keer gelezen

Week van gebed in Barneveld

Subscription 'CU Gezinslid' on 'Contributie Gezinsleden' for 'Wetering, J.A. van de [106892]'maandag 08 december 2008 08:30

Door de evangelische alliantie (EA) wordt elk jaar de nationale week van gebed georganiseerd. Ook door verschillende kerken in Barneveld. Het thema van de gebedsweek van 2009 is Een in Gods hand. De ChristenUnie Barneveld ondersteunt dit initiatief van harte.

Voor christenen is bidden praten met God, Hem loven en eren, je zorgen vertellen, vragen om wijsheid, vragen waarom dit en waarom dat. Maar ook onze zonden opbiechten en dingen die we nagelaten hebben te doen en daarvoor vergeving vragen. God wil voor ons een Vriend zijn en Vader, maar Hij is ook veel meer dan dat. Het gaat ons bevattingsvermogen te boven. Hij is schepper van deze wereld en het heelal, maar Hij is ook rechter en zal iedereen ooit eerlijk en rechtvaardig (be)oordelen naar wat we gedaan hebben. En in Zijn zoon Jezus is Hij ook Onze Verlosser, en omdat Hij gestorven is voor onze zonden kunnen we vergeving vragen en zo weer in het reine komen met onze Schepper. Des te beter we God leren kennen, des te beter durven we alles samen aan Hem toe te vertrouwen. Zowel onze vreugde als ons verdriet.

Bidden kun je in je ééntje doen, of met elkaar. Met je vriend of vriendin, met je man of vrouw, in een bijbelkring of gebedskring. Persoonlijk gebed is belangrijk, maar je mag ook veel leren van het bidden met elkaar: hoe kun je bidden, waarvoor mag ik bidden. Soms worstel je met vrijmoedigheid maar hopelijk mag je daar in groeien. En laten we wel wezen, als je ergens voor mag bidden is dat het wel: "Heere wilt U me leren bidden, tussen u en mij privé, maar ook samen met anderen?"

De gebedsbijeenkomsten in Barneveld vinden plaats op:

• Maandag 19 januari in de Oude Kerk, Torenplein
  • Donderdag 22 januari in de Catharinakerk, Langstraat 36
  • Vrijdag 23 januari in de Bethelkerk, Groen van Prinstererlaan 2

De tijd is van half acht tot half negen.