Extra geld voor minimabeleid: van harte mee eens!

voedselbank voedselpakketvrijdag 29 september 2006 10:00

Op 27 september heeft de raad gesproken over de inzet van extra middelen voor het minimabeleid. Gelukkig een raadsvoorstel waarbij wij ons christelijk-sociale hart konden laten spreken en dat op Lijst 8 na werd gesteund. Willem van Essen vond het symptoombestrijding. Van het beschikbare bedrag worden er energiebesparingpakketten verstrekt en kunnen er meer mensen deelnemen aan een collectieve ziektekostenverzekering.

Een bijdrage van Ed Blankenstijn.

Naar aanleiding van een motie van de SGP heeft de raad in december 2005 besloten extra gelden (verkregen door een rentevoordeel van € 30.000,-) ter beschikking te stellen voor de minima. Er worden vaak goede besluiten genomen door de raad en dit is er zeker een van. De mensen in onze gemeente die van een minimum inkomen moeten rondkomen kunnen deze extra steun zeker gebruiken.

Door deze voorstellen wordt de groep die net boven de bijstandsnorm zit er ook bij betrokken en daar zijn wij heel blij mee, want zij valt vaak net buiten een aantal kwijtscheldings - en andere regelingen.
We stemmen dan ook van harte in met dit voorstel.

Reacties op 'Extra geld voor minimabeleid: van harte mee eens!'

Archief > 2006 > september