ChristenUnie wil tijdig straatverlichting in strijd tegen autoinbraken!

Wonendonderdag 14 september 2017 22:43

De ChristenUnie stelde eerder dit jaar vragen over het ontbreken van straatverlichting in nieuwbouwwijken. Ook bijvoorbeeld op De Burgt waar regelmatig autoinbraken waren op dat moment. Ondanks dat de ChristenUnie hier flink op aandrong, is er op bijvoorbeeld de Nesciostraat nog steeds geen straatverlichting.

Deze week werd een plan van aanpak tegen de autoinbraken besproken met de commissie bestuur. Een maatregel in dat plan is het uitvoeren van een wijkschouw met bewoners. De ChristenUnie gaf aan dat het belangrijk is dat signalen uit de schouw snel opgepakt worden en gaf als voorbeeld de Nesciostraat in Barneveld.

Bewoners van de Nesciostraat hebben aangegeven dat de straatverlichting in hun straat vooralsnog ontbreekt. Hoewel hierover vragen zijn gesteld is de straatverlichting nog steeds niet gerealiseerd. Op navraag van Henk Wiesenekker van de ChristenUnie heeft burgemeester van Dijk toegezegd dat hij de situatie op de Nesciostraat persoonlijk gaat uitzoeken. Uiteraard blijft de ChristenUnie monitoren dat de verlichting er op korte termijn komt.

Reacties op 'ChristenUnie wil tijdig straatverlichting in strijd tegen autoinbraken!'