Barneveld voor Marokko

Henk Wiesenekker
Door Henk Wiesenekker op 27 september 2023 om 20:47

Barneveld voor Marokko

Raadsbijdrage motie vreemd aan de agenda samen met BurgerInitiatief, de SGP, het CDA, Lokaal Belang en Pro’98

Op 8 september werd Marokko zwaar getroffen door een aardbeving. Hierbij zijn duizenden mensen overleden en/of gewond geraakt. Het rampgebied is zeer slecht bereikbaar en daarom is het voor hulpdiensten moeilijk om hulp te verlenen. Toch is het Rode Kruis volop in actie en is daarom Giro 6868 geopend.

Ook in Barneveld is een grote groep inwoners speciaal verbonden met het land door nauwe (familie)banden in Marokko. Er worden ook initiatieven vanuit deze lokale Marokkaanse gemeenschap genomen om geld in te zamelen. We willen onze Barneveldse Marokkaanse gemeenschap steun bieden door 30000 euro te leveren aan Giro 6868 ten behoeve van noodhulp in Marokko. Daarvoor dien ik bij deze een motie vreemd aan de agenda in mede namens BurgerInitiatief, de SGP, het CDA, Lokaal Belang en Pro’98 om een bijdrage van 30000 euro (ongeveer 0.50euro per inwoner) te leveren aan de benodigde financiële middelen voor noodhulp in Marokko;

Labels: , ,