Henk Wiesenekker (fractielid)

Wie is Henk Wiesenekker

Henk woont al zo’n 30 jaar in Barneveld, sinds kort weer in de wijk waar hij opgroeide; de Vaarst. In zijn vrije tijd is hij druk met zijn 3 stoere jongens en houdt hij ervan om in het bos hard te lopen of om ontspannen een voetbalwedstrijdje te kijken. Hij werkt ruim 13 jaar bij de politie, sinds kort is hij gedetacheerd naar het RIEC (regionaal informatie en expertisecentrum) waar hij zich bezig houdt met het bestrijden van ondermijnende criminaliteit. Daarvoor was hij teamchef in team Heuvelrug (gemeenten Veenendaal, Wijk Bij Duurstede, Renswoude, Rhenen, Utrechtse Heuvelrug).

Inmiddels is Henk bijna 10 jaar actief betrokken in onze fractie. Met slimme moties, amendementen en uitstekende samenwerking met andere partijen weet hij het ChristenUnie gedachtegoed uitstekend in praktijk te brengen. Hij is een verbinder pur sang, wat hem helpt om via zijn goed ontwikkelde netwerk snel de juiste personen te bereiken, maar wat hem ook uitstekend in staat stelt om binnen de raadzaal verschillen te overbruggen. Samen met andere politieke partijen, van oppositie en coalitie, werkt hij aan oplossingen die goed zijn voor Barneveld. Henk is daarnaast een goede sociale leider, wat hem helpt in zijn rol als fractievoorzitter.