Jolanda de Heer – Verheij kandidaat wethouder ChristenUnie Barneveld

Henk Wiesenekker
Door Henk Wiesenekker op 23 november 2022 om 12:50

Jolanda de Heer – Verheij kandidaat wethouder ChristenUnie Barneveld

Inmiddels is het alweer even geleden dat bekend werd dat wethouder Hans van Daalen burgemeester van Ermelo wordt.  Dat is voor Hans een geweldige stap waarmee hij een gekoesterde ambitie waarmaakt.  Het is tegelijkertijd voor de gemeente Barneveld ook een aderlating. Hans is een ervaren en kundige bestuurder die zich inmiddels veel dossiers eigen heeft gemaakt en zijn werk als wethouder op een waardevolle manier vervulde. Voor de fractie van de ChristenUnie lag daarom een stevige uitdaging om een waardige vervanger voor Hans te vinden. Na een mooie procedure hebben wij besloten om kandidaat wethouder Jolanda de Heer – Verheij (54) voor te dragen.

Voor de fractie van de ChristenUnie lag daarom een stevige uitdaging om een waardige vervanger voor Hans te vinden. Na een mooie procedure hebben wij besloten om kandidaat wethouder Jolanda de Heer voor te dragen. Jolanda is een ervaren bestuurder. Ze is 12 jaar raadslid in Veenendaal geweest (en woont daar nu ook nog) en heeft daarin diverse rollen vervuld, zoals fractievoorzitter en commissievoorzitter. Verder is Jolanda lid geweest van de provinciale staten in Utrecht. Na deze periode heeft zij 8 jaar gewerkt als wethouder in de gemeente Rhenen. Daar deed ze ervaring op in eigenlijk alle portefeuilles die Hans op dit moment heeft. Nadat de ChristenUnie in Rhenen niet meer in het college kwam na de vorige verkiezingen, is Jolanda al snel gaan werken als strategische adviseur in de gemeente Nijkerk. Jolanda heeft een hele mensgerichte benadering en heeft dus al ervaring in relevantie functies en met relevante dossiers. Wij denken dat zij door haar unieke ervaring en competenties, een waardevolle rol kan vervullen als wethouder in ons college. Jolanda heeft inmiddels ook al een plezierige kennismaking achter de rug met onze wethouders en de fractievoorzitters in onze raad. Jolanda kijkt ernaar uit om na haar beoogde beëdiging (tijdens de raadsvergadering van 14 december) aan de slag te gaan als wethouder in de gemeente Barneveld.

Wij kijken uit naar de samenwerking met Jolanda en hopen op een warm welkom.

M.vr.gr. namens de fractie van de ChristenUnie,

Henk Wiesenekker

Labels: ,