Henk Wiesenekker nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie Barneveld

50_Lukas Scheijgrond-112.jpg
Door Lukas Scheijgrond op 14 juli 2021 om 20:33

Henk Wiesenekker nieuwe fractievoorzitter ChristenUnie Barneveld

De fractie van de ChristenUnie heeft unaniem besloten om Henk Wiesenekker per augustus te benoemen als fractievoorzitter. Lukas Scheijgrond heeft eerder aangegeven dat hij het voorzitterschap wil overdragen, omdat het steeds moeilijker te combineren is met zijn werk als gezinshuisouder.

Wiesenekker is getrouwd, heeft drie zonen en werkt bij de politie. Hij staat in de fractie te boek als vasthoudend in het debat, maar tegelijkertijd als iemand die zoekt naar samenwerking en een goede onderlinge verstandhouding met de samenleving en anderen in de politiek. Lukas Scheijgrond:’ We hebben er alle vertrouwen in dat Henk onze boodschap, gegrondvest in het evangelie, goed voor het voetlicht kan brengen, niet als een dogmatische overtuiging, maar om het beleid vast te stellen dat goed is voor de inwoners van onze gemeente op een wijze die eer brengt aan de Here God. Hem kennende zal hij daarbij steeds de samenwerking met inwoners en de andere politieke fracties opzoeken. Henk ken ik als iemand die eerst naar betrokkenen luistert en vragen stelt, voordat hij met een standpunt komt. Dat lijkt me een goede basishouding voor democratisch leiderschap.’

Wiesenekker zelf verwoordt het als volgt:’ Met vertrouwen ga ik aan de slag als fractievoorzitter van onze mooie, diverse fractie in Barneveld. In afhankelijkheid van God zal ik leiding geven aan het team en zullen wij ons blijven inzetten voor een samenleving waarin aandacht is voor elkaar, we oog hebben voor onze kinderen, ouderen en mensen die het moeilijk hebben. Ik ben dankbaar voor het vertrouwen van de fractie en blijf me inzetten voor een waardevol Barneveld!’

Lukas Scheijgrond is ruim 5 jaar fractievoorzitter geweest. Hij blijft lid van de Barneveldse gemeenteraad. ‘Op dit moment ben ik de enige Voorthuizenaar in de raad. Het is belangrijk dat de dorpen vertegenwoordigd worden. Daarom ga ik graag door als raadslid en als een soort natuurlijk aanspreekpunt vanuit het dorp,’ aldus Scheijgrond.

Labels: