Doorpakken met bedrijventerrein Stroe

04_Jaap_van_den_Top_1_lowres.jpg
Door Jaap van de Top op 30 mei 2018 om 23:10

Doorpakken met bedrijventerrein Stroe

Goed nieuws voor Stroe! Vanavond heeft Jaap van den Top het voorstel gedaan om door te pakken met het nieuwe bedrijventerrein Stroe. Hij stelde voor om de volgende stap te zetten, namelijk het uitwerken van het bestemmingsplan. De gehele gemeenteraad steunde hem in zijn pleidooi voor Stroe.

8 jaar na de aanbieding van de Dorpsvisie Stroe wordt het tijd voor de volgende stap voor bedrijventerrein Stroe. De ChristenUnie heeft de afgelopen jaren regelmatig vragen gesteld over het bedrijventerrein en het antwoord was steeds: geduld, er wordt aan gewerkt.

Wij vinden het nu tijd voor duidelijkheid of het bedrijventerrein er komt. Stroe zit te wachten. Niet alleen op het bedrijventerrein, maar ook op woningen die gebouwd kunnen worden als bedrijven verplaatsen vanuit het dorp naar het bedrijventerrein. Bedrijvigheid en woningen zijn goed voor de leefbaarheid van het dorp. Alle reden om er nu voor te gaan. Wij zijn dan ook erg blij met de steun vanuit de gehele gemeenteraad voor ons voorstel om de volgende stap te zetten voor Stroe! Na de zomer komt de gemeente met een stappenplan voor de verdere uitwerking.

Bekijk hier hoe we eerder de dorpsvisie Stroe vlot trokken

Download hier het voorstel van Jaap van den Top