ChristenUnie start campagne donderdag in Barneveld

Groepsfoto top-10dinsdag 01 februari 2011 19:32

Gelderse lijsttrekker Pieter Plug, Eerste kamer lijsttrekker Roel Kuiper en Andre Rouvoet op Gelderse startavond.

De top van de ChristenUnie is a.s. donderdag bijeen in Barneveld om gezamenlijk de Gelderse campagne te starten. Naast Provinciaal lijsttrekker Pieter Plug zullen de Eerste Kamer lijsttrekker Roel Kuiper en ChristenUnie partijleider Andre Roevoet aanwezig zijn in Barneveld.

De ChristenUnie startavond is een dag later dan de provinciale aftrap a.s. woensdag in het provinciehuis te Arnhem. Op de ChristenUnie avond zullen de kopstukken van de ChristenUnie ingaan op de huidige situatie in de samenleving. We zien bevolkingsgroepen zich van elkaar afkeren. Er ontstaat een harde sfeer in de samenleving. Het onveiligheidsgevoel neemt toe. Er gaat meer kapot dan ons lief is. De problemen in onze samenleving gaan ons als ChristenUnie aan het hart, zo licht Pieter Plug toe.

De ChristenUnie zet in op een sterke, dienstbare en duurzame samenleving waarin mensen er voor elkaar zijn en met elkaar verantwoordelijkheid nemen. Dat vraagt van ons als provincie om te investeren in de juiste projecten in de Gelderse samenleving. Met het jaarlijkse rendement van het zogenaamde NUON kapitaal kunnen we die projecten ook op lange termijn financieren. Dat draagt bij aan de samenleving zoals wij die als ChristenUnie willen hebben.

De ChristenUnie wil een samenleving waarin rentmeesterschap, sociale rechtvaardigheid en toereikende zorg vanzelfsprekend zijn. Een samenleving die naast rechten ook plichten benoemt en de integratie bevordert.

In de huidige bestuursperiode hebben we fors geïnvesteerd om Gelderland duurzamer en socialer te maken. De ChristenUnie wil daarin continuïteit zien. Het is ons aller verantwoordelijkheid om daaraan te werken.

De avond begint op donderdag 3 februari a.s. om 20.00 uur in de Goede Herderkerk, Jan Seppenplein 70 te Barneveld. Vanaf 19.30 uur staat de koffie klaar. Na afloop is er volop gelegenheid om de ChristenUnie kandidaten te ontmoeten en met hen in gesprek te gaan.

Meer info: http://gelderland.christenunie.nl/k/n2099/news/view/463755/465617/Startavond-Campagne-ChristenUnie-Gelderland.html

Reacties op 'ChristenUnie start campagne donderdag in Barneveld'