Aantal keer gelezen

500e lid ChristenUnie Barneveld

woensdag 21 januari 2004 20:06

Op bezoek bij ons 500ste lid ontmoetten we in Voorthuizen, een enthousiaste Andries de Boer en zijn vrouw Ida. Tijdens de ledenwerfactie heeft dhr. de Boer op de vraag van Andre Luigjes om lid te worden , ja gezegd en daarmee was hij ons 500ste lid!
Het echtpaar de Boer is 10 jaar geleden vanuit het westen van het land naar Voorthuizen gekomen. In de jaren ’70, tijdens de vakanties die ze hier toen doorbrachten, besloten ze hierheen te verhuizen als het werk zou stoppen.
Dhr. de Boer heeft altijd in de Zaanstreek gewerkt. Eerst heeft hij bij de firma Honig het hele bedrijf doorlopen en later bij de Bijenkorf. Maar na een intensief arbeidzaam leven en geboren en getogen in Wormer bevalt het dhr. de Boer hier prima en zijn vrouw, die oorspronkelijk uit Wijhe komt, heeft het hier ook goed naar de zin.
In Wormer waren ze allebei, naast de drukte van het gezin ( 2dochters en een zoon), ook bezig in de kerk en de gemeente, o.a. het kerkblad werd daar door hen verzorgd. Nu in Voorthuizen is er naast de aandacht die de kleinkinderen vragen, nog tijd genoeg om naar een rommelmarkt te gaan , te zingen en hier en daar de helpende hand te bieden.
Binnen de Nederlands Gereformeerde Kerk, waar ze lid van zijn, is er vaak even ergens een klusje te doen en ook de familie doet graag een beroep op dhr. de Boer.
Dhr. de Boer is blij dat hij nu lid is van de partij waar hij al op stemde. Hij hoopt dat er nog veel nieuwe leden zullen volgen, want de ChristenUnie ligt weer goed in de markt volgens hem.
Namens het bestuur boden Jaap Godschalk en Tiny Doornbos nog een bloemetje aan.

Reacties op '500e lid ChristenUnie Barneveld'