Meer betaalbare woningen bouwen

05_Henry_Buitenhuis_1_lowres.jpg
Door Henry Buitenhuis op 8 maart 2018 om 23:32

Meer betaalbare woningen bouwen

Betaalbare woningen zijn hard nodig. Vier jaar lang hebben we erop gehamerd en nog steeds wordt de behoefte aan betaalbaar wonen groter. De gemeenteraad vergaderde afgelopen woensdag over de starterslening.

Via de starterslening kunnen starters makkelijker geld lenen voor een woning. In principe een mooi middel om een koopwoning mogelijk te maken, maar er is 1 probleem. Met de starterslening kunnen we duur blijven bouwen en zadelen we starters op met meer schulden. Dat is iets waar veel jongeren helemaal niet op zitten te wachten.

Het wordt tijd dat we woningen gaan bouwen die echt betaalbaar zijn. Niet door een extra lening aan te bieden, maar door woningen te bouwen die passen bij de portemonnee van starters. Alleen met betaalbare woningen voorkomen we grotere schulden voor starters en zorgen we ervoor dat jongeren in hun eigen dorp bij familie en vrienden kunnen blijven wonen. En dat is wat wij Waardevol vinden.

Bekijk hieronder het pleidooi dat Henry Buitenhuis hield tijdens de raadsvergadering:

Of bekijk de hele vergadering hier: https://ibabsonline.eu/Agenda.aspx?site=barneveld&agendaid=3f839608-ef3f-40f2-b3d5-00c29409889d&FoundIDs=&year=2018