De Lichtboei feestelijk heropend; ‘We kunnen de leerlingen nog beter bedienen’

donderdag 27 november 2008

Met een geslaagde ‘prikactie’ hebben wethouder Leen Verweij en enkele scholieren de interne verbouwing bij christelijke basisschool De Lichtboei in Kootwijkerbroek woensdag feestelijk afgerond.

Voor de ingang van het vernieuwde klaslokaal hingen diverse ballonnen, die door wethouder Verweij en enkele leerlingen van groep 3/4 werden doorgeprikt.

,,De verbouwing komt voort uit het concept van onderwijsvernieuwing’’, vertelt directeur Giralda Broekhuizen van De Lichtboei. ,,Op onze school geven we zogenoemd adaptief onderwijs. Dat is onderwijs waarin rekening wordt gehouden met de behoeften en mogelijkheden van alle leerlingen. Deze ‘zorg op maat’ zien we terug in de klassenorganisatie, maar heeft ook ruimte nodig.’’

De voormalige directie- en teamkamer op de eerste verdieping is nu de plek geworden waar de intern begeleider is gehuisvest. ,,Een ruimte met rust en privacy voor extra hulp, gesprekken met ouders en hulpverleners.’’ Ook de orthotheek heeft hier een plekje gekregen.

Op de Kootwijkerbroekse school is er twee dagen extra ondersteuning voor de leerlingen van combinatiegroep 3/4. ,,Onze grote kracht ligt in de kleine groepen. Daarom vinden we het ook belangrijk dat we op een aantal momenten in de week de leerlingen van groep 3 en 4 apart kunnen nemen om ze op hun eigen niveau te onderwijzen.’’

De teamkamer bevindt zich nu op de begane grond. ,,We zijn erg blij met het resultaat’’, aldus Broekhuizen. Wethouder Verweij en enkele leerlingen van groep 3/4 gaan de ballonnen op de deur van de vernieuwde basisschool De Lichtboei met naalden te lijf.

Bron: Barneveldse krant

Archief > 2008 > november