Nieuwbouwwijk na twee jaar nog steeds onveilig voor voetgangers

03_Dianne_de_Kwant_van_Lagen_1_lowres.jpg
Door Dianne de Kwant - van Lagen op 15 april 2022 om 19:59

Nieuwbouwwijk na twee jaar nog steeds onveilig voor voetgangers

Vanaf het voorjaar 2020 zijn de eerste negentien woningen in de wijk Holzenbosch opgeleverd. Sindsdien zijn er vele gevolgd en wonen er al diverse mensen, waaronder veel jonge gezinnen, in de wijk.

Tot op heden is voor de bewoners niet veilig om de wijk wandelend te verlaten

Wijkbewoners kunnen de wijk niet veilig wandelend verlaten richting het centrum. Er is een fiets/ en voetgangersuitweg gerealiseerd aan de Goudkamp die aansluit op de Wikselaarseweg. Echter aan het huidige voetpad aan de Wikselaarseweg is geen op-afrit voor voetgangers gerealiseerd. Hierdoor lopen mensen met een rolstoel of kinderwagens tegen een obstakel aan.

Bij de ontsluiting aan de Schoonengweg is tot aan de vroegere bebouwde kom geen voetpad gerealiseerd. Hierdoor lopen de bewoners, zeker met slecht weer, door de modder en langs de voorbijrazende auto´s. De bermzijden zijn inmiddels aan beide kanten stuk gereden. En voor de vele kinderen die ook van deze zijde gebruik maken, richting de scholen, is dit geen veilige ontsluiting.

Daarom roept de fractie op om snel de situatie voor de wijkbewoners te verbeteren. De Kwant: "Het lijkt me dat een onveilige situatie van twee jaar veel te lang is. Ik weet dat er een eis geldt dat woningen in een nieuwe wijk pas opgeleverd mogen worden als er in de wijk zelf voetpaden en lantaarnpalen aanwezig zijn, dat is een officiële eis. Dát is ook wel het geval, maar het gaat hier om de benodigde infrastructuur om de nieuwe wijk aan te laten sluiten met de omgeving."

Labels: , , ,