Proces aanpak speeltuinen wordt beter

02 Peter Spruijt
Door Peter Spruijt op 17 mei 2018 om 16:21

Proces aanpak speeltuinen wordt beter

Onlangs zijn een flink aantal speeltuintjes vernieuwd. De plannen daarvoor zijn in 2017 door de gemeente samen met omwonenden uitgewerkt. Die samenwerking is niet overal goed gelopen. Vanuit verschillende betrokken inwoners kregen wij verhalen dat ze bijzonder ontevreden waren. Alle reden voor ons om te vragen naar een goede evaluatie.

Gisteren hebben de evaluatie besproken. Uit een enquête blijkt dat een meerderheid van de betrokken omwonenden ontevreden is, met name over het proces. Zij voelen zich niet serieus genomen en vinden dat de gemeente steken heeft laten vallen. Natuurlijk kan het zijn dat juist de ontevreden mensen hebben gereageerd op de enquête, maar de reacties zijn niet mals. Woorden als teleurstelling, verbijstering en moeizaam laten ons zien dat de onvrede diep zit. Daar moeten we wat mee, want ook in 2018 worden er speeltuintjes aangepakt en dan moet het vele malen beter dan in 2017.

Gelukkig ziet het er voor 2018 beter uit. De gemeente erkent dat het proces beter kan en zal de leerpunten uit 2017 omzetten in verbeterpunten voor 2018. Er wordt beter gecommuniceerd en er zal beter vooraf worden aangegeven wat de verwachtingen zijn. Onlangs heeft een tour langs de speeltuintjes plaatsgevonden en binnenkort zijn er meerdere bijeenkomsten gepland. Wijzelf zullen als politieke partij het proces actief volgen om mee te maken hoe het proces dit jaar beter gaat lopen. Voor dit moment zijn we in ieder geval tevreden dat er grondig is geëvalueerd en dat er verbeteringen zijn doorgevoerd.

Klik HIER om te zien welke speeltuinen in 2018 vernieuwd worden.