Barneveldse kandidaat tijdens waterschapsverkiezingen in November

Gemaal bij de oude Barneveldse beekwoensdag 01 oktober 2008 12:49

In November vinden de waterschapsverkiezingen plaats. Ook de ChristenUnie is van de partij. Vanuit de kiesvereniging Barneveld staat Andre van Dijk op de 3de plek van de kandidatenlijst. Voor een kennismaking met Andre en voor meer informatie over de verkiezingen lees verder.

In november zijn de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten van Amerika. De kranten staan er bol van. Maar weet u dat er in november ook in Nederland verkiezingen worden gehouden? Tussen 13 en 25 november worden nieuwe besturen van de waterschappen verkozen. Ook in ons gebied: het waterschap Vallei en Eem. En de ChristenUnie doet mee! Helpt u mee om de christelijk sociale inbreng van de ChristenUnie ook in het bestuur van het waterschap te doen klinken?

Voor het eerst kunnen dit jaar belangengroeperingen, waaronder politieke partijen, meedoen aan de waterschapsverkiezingen. Voor het waterschap Vallei en Eem doen acht groeperingen mee, waaronder de ChristenUnie. Er is een kandidatenlijst opgesteld, met daarop zeven kandidaten die afkomstig zijn uit het gebied van het waterschap (zie kader). Zij zijn gemotiveerd om vanuit het gedachtegoed van de ChristenUnie bij te dragen aan een goed bestuur van het waterschap.

Als Barnevelder sta ik als derde op de kandidatenlijst.
Wie is André van Dijk? Ik ben 54 jaar, getrouwd met Adrie, we hebben 3 kinderen en ook 3 kleinkinderen. Na 20 jaar bij de gemeente Barneveld gewerkt te hebben in diverse functies, werk ik nu als afdelingshoofd Grond en Wonen in Harderwijk. In Barneveld had ik als afdelingshoofd Vastgoed en Infrastructuur "Water" in mijn pakket.

De uitgangspunten van de ChristenUnie bij het besturen van een waterschap hebben als centraal thema "Water. Goed voor elkaar!" en zijn als volgt samen te vatten.

Waterschappen

• zijn dienstbaar aan de samenleving;
  • voeren een verstandig waterbeheer;
  • verdelen kosten, baten en lasten rechtvaardig; en
  • leggen als goed rentmeester verantwoording af over het gevoerde beheer

Enkele verkiezingsthema's voor het waterschap Vallei en Eem waarover de ChristenUnie een mening heeft zijn:

• Veiligheid. De aanbevelingen uit het rapport van de Commissie Veerman moeten ter harte worden genomen. Alle dijken in het gebied moeten kritisch worden beoordeeld. Wij hebben sterke dijken nodig zodat wij en de generaties na ons veilig kunnen wonen.
  • Landbouw en Natuur. In onze visie is de landbouw een belangrijke drager van het landschap. Bij natuurontwikkeling, waarbij provincies en gemeenten de keuzes maken, moet de agrarische sector maximaal worden betrokken. Het waterschap werkt positief mee en is alleen faciliterend.
  • Recreatie. De ChristenUnie staat positief tegenover het medegebruik van water door recreanten, zolang dat de hoofdtaak van het waterschap niet belemmert. Hetzelfde geldt voor de aanleg van wandel- en fietspaden, waarbij de landbouw daar zo weinig mogelijk hinder van ondervindt.
  • Water in de stad. De ChristenUnie wil de beleving van het water op een hoger peil brengen. Het water in steden en dorpen moet veilig zijn. Geen stinkende grachten of vijvers, maar helder, schoon water. Riooloverstorten moeten (samen met gemeenten) zoveel mogelijk worden gesaneerd

Om het sociaal christelijke geluid van de ChristenUnie ook in het bestuur van het waterschap te doen klinken hebben we uw hulp en gebed nodig. Daarom onze oproep: ga in november stemmen voor het waterschap en kies dan voor een kandidaat van de ChristenUnie. Roep ook anderen daartoe op; elke stem telt.

André van Dijk
Email André >>>
Telefoonnummer :0342-491776

Kandidaten ChristenUnie voor het Waterschap Vallei en Eem