Aantal keer gelezen

Waterschap Vallei & Eem houdt debat in Ede

Gemaal bij de oude Barneveldse beekdonderdag 16 oktober 2008 10:52

In congrescentrum De Reehorst in Ede wordt op donderdag 23 oktober het eerste openbare verkiezingsdebat gehouden van waterschap Vallei & Eem. In totaal houdt dit waterschap drie debatten.

De tweede verkiezingsbijeenkomst is op woensdag 29 oktober in partyrestaurant De Veenderhoeve aan de Stationsweg in De Klomp. De reeks debatten wordt afgesloten op donderdag 6 november in stadscafé De Observant in Amersfoort. De verkiezing voor een nieuw waterschapsbestuur vinden plaats van 12 tot 25 november. Voor het eerst in de geschiedenis doen er (politieke) partijen mee aan deze verkiezingen. De deelnemende partijen zijn Water Natuurlijk (WN), Algemene Waterschapspartij (AWP), Vereniging Kleine Kernen Gelderland (VKKG), CDA, PvdA, SGP, ChristenUnie en VVD.

Onder leiding van de voormalige televisiepresentator Kees Mijnten gaan de partijen met elkaar in debat. Ook het publiek kan vragen stellen aan de vertegenwoordigers van de deelnemende partijen. De debatten zijn bedoeld om de kiezer een beter beeld te geven in de plannen en ideeën van de acht partijen.

Congrescentrum De Reehorst aan de Bennekomseweg 24 in Ede is de locatie van de eerste verkiezingsronde. De zaal is op 23 oktober open vanaf half acht. Het debat begint om acht uur. De toegang is gratis en belangstellenden hoeven zich niet van te voren aan te melden.

Archief > 2008 > oktober