Algemeen Dagblad: Blowverbod Barneveld nu definitief

blowverbod onderkant bordwoensdag 30 januari 2008 08:44

BARNEVELD - Rondom de scholen in Barneveld mag niemand meer een joint opsteken.
De gemeenteraad ging gisteravond akkoord met een nieuwe Algemene Plaatselijke Verordening (APV) waarin een blowverbod is opgenomen. De gemeente Bunschoten stelde deze week ook al voor om een blowverbod in te stellen.

Fractievoorzitter Tjitske Kuiper van de ChristenUnie in Barneveld is tevreden met het verbod. Haar partij lanceerde vorig voorjaar het idee om een algeheel verbod voor blowen in te stellen, maar dat voorstel haalde het niet. Kuiper kan leven met dit compromis. ,,Als je het nuttigen van alcohol in de openbare ruimte verbiedt, is het raar dat je er wel drugs mag gebruiken. Daarom zijn we met het voorstel gekomen.’’

Barneveld heeft geen coffeeshop binnen haar gemeentegrenzen en volgens Kuiper zijn er ook geen grote problemen met drugsverslaafden. ,,Het verbod heeft alleen met de kromheid in de regelgeving te maken. We willen het gebruik niet verbieden. Maar we willen voorkomen dat kinderen ongevraagd in aanraking komen met drugs.’’

Bron: Algemeen Dagblad, 30 januari 2008

Archief > 2008 > januari