BK: spandoeken alcoholcampagne ontvreemd

maandag 03 november 2008 14:38

De gemeente Barneveld is ontstemd over de diefstal van alle vijf spandoeken van de recent begonnen campagne om jongeren in Kootwijkerbroek en Stroe te wijzen op de gevaren van overmatig alcoholgebruik.

,,Ik kan dit niet als een grapje opvatten’’, reageert een verontwaardigde wethouder Leen Verweij. ,,Daar is het onderwerp te serieus voor: vorig weekend werden nog zeventien personen aangehouden voor alcoholgebruik. Positief is echter dat de campagne kennelijk mensen niet onverschillig laat.’’

Op de spandoeken staan vertegenwoordigers van alle deelnemende partijen aan de campagne afgebeeld: van secretaris van Plaatselijk Belang tot dominee. ,,Eigenlijk is dit een belediging van de eigen samenleving’’, stelt Verweij vast. De wethouder meldt dat de gemeente Barneveld vandaag aangifte doet van de diefstal. Of de spandoeken worden vervangen, is nog niet duidelijk. ,,Daar is nog geen besluit over genomen. Als ze vandaag nog worden ingeleverd op het gemeentehuis zal ik het als een volstrekt mislukte grap beschouwen’’, aldus Verweij.

Bron: Barneveldse krant

Archief > 2008 > november