Mr. P.J.T. (Hans) van Daalen kandidaat-wethouder ChristenUnie

Hans van Daalen voor het gemeentehuis 1.JPGdonderdag 13 mei 2010 22:42

De heer mr. P.J.T. (Hans) van Daalen is de nieuwe wethouderskandidaat van de ChristenUnie Barneveld voor de collegeperiode 2010-2014. De heer Van Daalen was de afgelopen vier jaar wethouder namens de ChristenUnie in het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort.

Vorige week liet wethouder drs. L.A. Verweij weten niet langer beschikbaar te zijn als wethouderskandidaat voor de komende collegeperiode. De ChristenUnie respecteert zijn besluit en is op zoek gegaan naar een geschikte opvolger.

Hans van Daalen (1971) is geboren in Ridderkerk. Na zijn vwo-opleiding volgde hij de studie Nederlands Recht aan de Universiteit van Utrecht. Hans van Daalen is zijn loopbaan begonnen bij de gemeente Blaricum als juridisch-bestuurlijk medewerker. Na een korte uitstap als juridisch medewerker bij de gemeente Lingewaal keerde hij terug bij de gemeente Blaricum waar hij functies bekleedde als afdelingshoofd Bestuursondersteuning en hoofd sector Middelen.

Naast zijn werk als wethouder in de gemeente Amersfoort is Hans van Daalen zes jaar actief geweest als lid en plaatsvervangend voorzitter van de commissie voor de bezwaarschriften van het Regionaal Indicatieorgaan Gooi en Vechtstreek. Vanaf 2000 was hij namens de ChristenUnie raadslid in de gemeenteraad van Amersfoort totdat hij op 18 april 2006 tot wethouder werd benoemd.

Blij
De ChristenUnie Barneveld is verheugd, dat zo snel na het aangekondigde vertrek van wethouder Leen Verweij een geschikte opvolger is gevonden. “Wij zijn erg blij, dat wij een goede, enthousiaste en ervaren wethouderskandidaat kunnen presenteren”, aldus fractievoorzitter Heimen Schuring van de ChristenUnie. Naar verwachting wordt Hans van Daalen op dinsdag 18 mei 2010 benoemd en geïnstalleerd als wethouder tijdens de extra raadsvergadering, die om 19.30 uur begint.

Meer informatie over Hans van Daalen vindt u op de kennismakingspagina .

Reacties op 'Mr. P.J.T. (Hans) van Daalen kandidaat-wethouder ChristenUnie'

Ed Blankenstijn
Geplaatst op: 14-05-2010 14:49 Quote
ChristenUnie Barneveld van harte gefeliciteerd met dit goede nieuws! Na alles wat Leen Verweij voor Barneveld betekend heeft, was het voor mij een grote teleurstelling dat we afscheid van hem moeten gaan nemen, maar ik ben God ook erg dankbaar dat er al zo snel weer een capabele opvolger klaarstaat.. Allen die zich hiervoor ook hebben ingezet, hartelijk bedankt!
Conny Kooyman
Geplaatst op: 15-05-2010 20:37 Quote
Heel hartelijk gefelicitterd met je kandidaatstelling. En dat je snel een andere baan als wethouder heb kunnen vinden. Dat is een gemeente dicht bij Amersfoort.
Ik wil je bedanken voro de prettige samenwerking in Amersfoort. En wat je bereikt heb binnen de WMO.
Ik wens je veel succes in Barneveld, als alles door gaat.
Maar ik blijf naar je zwaaien, als ik lang je keukenraam loop van en naar de bushalte.
Berno Zomer
Geplaatst op: 17-05-2010 10:16 Quote
Fijn dat jij jouw talenten en passie nu mag gaan inzetten voor de inwoners van de gemeente Barneveld. In Amersfoort heb je de daklozen vanuit betrokkenheid een goede plek in de samenleving gegeven. Ook heb je het bijzonder lastige WMO dossier in goede banen geleid. Prestaties van formaat, de fractie mag m.i. terecht blij zijn met jouw komst. Succes in Barneveld en laat je inspireren door je voornaamste 'Opdrachtgever'. We houden contact!
Geplaatst op: 17-05-2010 17:26 Quote
Nieuw bericht