Kandidaten

01_Henk_Wiesenekker_1_lowres

1. Henk Wiesenekker

• Programmamanager

Henk woont al zo’n 30 jaar in Barneveld, sinds kort weer in de wijk waar hij opgroeide; de Vaarst. In zijn vrije tijd is hij druk met zijn 3 stoere jongens en houdt hij ervan om in het bos hard te lopen of om ontspannen een voetbalwedstrijdje te kijken. Hij werkt ruim 13 jaar bij de politie, sinds kort is hij gedetacheerd naar het RIEC (regionaal informatie en expertisecentrum) waar hij zich bezig houdt met het bestrijden van ondermijnende criminaliteit. Daarvoor was hij teamchef in team Heuvelrug (gemeenten Veenendaal, Wijk Bij Duurstede, Renswoude, Rhenen, Utrechtse Heuvelrug).

Inmiddels is Henk bijna 10 jaar actief betrokken in onze fractie. Met slimme moties, amendementen en uitstekende samenwerking met andere partijen weet hij het ChristenUnie gedachtegoed uitstekend in praktijk te brengen. Hij is een verbinder pur sang, wat hem helpt om via zijn goed ontwikkelde netwerk snel de juiste personen te bereiken, maar wat hem ook uitstekend in staat stelt om binnen de raadzaal verschillen te overbruggen. Samen met andere politieke partijen, van oppositie en coalitie, werkt hij aan oplossingen die goed zijn voor Barneveld. Henk is daarnaast een goede sociale leider, wat hem helpt in zijn rol als fractievoorzitter.

02_Wouter_de_Kool_2_lowres

2. Wouter de Kool

• Strategisch Adviseur

Wouter de Kool groeide op in Voorthuizen. Na zijn studie Bestuurskunde woonde en werkte hij langere tijd in de Randstad, waar hij ook politiek actief was in één van de stadsdeelraden van Amsterdam. Nu woont hij alweer geruime tijd in Barneveld met zijn vrouw en 3 kinderen. Wouter heeft de afgelopen raadsperiode als raadscommissielid opgetreden. Hier heeft hij laten zien zich snel dossiers eigen te kunnen maken, de grote lijnen te blijven overzien en een goed politiek gevoel te hebben. Naast zijn werk als strategisch adviseur traint en begeleidt hij het voetbalteam van één van zijn zonen bij SDVB. Ook speelt hij in het Barnevelds Philharmonisch orkest bij de Harmonie.

03_Dianne_de_Kwant_van_Lagen_1_lowres

3. Dianne de Kwant-van Lagen

• Voorthuizen
  • Receptioniste

Dianne is nu bijna vier jaar werkzaam als raadscommissielid. In die tijd heeft zij zich ontpopt als enthousiast en bewogen fractielid. In haar bijdragen laat ze zien oog te hebben voor kwetsbare inwoners van onze gemeente, maar ook met meer zakelijke dossiers weet zij goed raad. Ze is zeer toegankelijk en heeft een groot netwerk in haar woon- en werkplaats Voorthuizen, maar ook daarbuiten. Ook binnen de fractie heeft ze met haar gestructureerde manier van werken een belangrijke rol kunnen vervullen als secretaris van de fractie. Dianne is opgegroeid in het buitengebied van Terschuur en woont sinds een paar jaar met haar man Arjan en twee kinderen in Voorthuizen. In haar vrije tijd is ze graag buiten om een rondje te wandelen of te mountainbiken in de bossen.

04_Jaap_van_den_Top_1_lowres

4. Jaap van den Top

• Kootwijkerbroek
  • Agrariër

Jaap is een zeer ervaren gemeenteraadslid, met veel affiniteit op het gebied van ruimtelijke ordening, de inrichting van het buitengebied en de agrarische sector en met oog voor de belangen van de kleine dorpen in onze gemeente. Dat komt natuurlijk ook door het feit dat Jaap zelf boer is en woont in het buitengebied van Kootwijkerbroek. Naast het behartigen van de belangen van de boeren in de Barneveldse raadszaal, heeft Jaap ook regelmatig contact met de landelijke en provinciale fracties van de ChristenUnie om ook daar de belangen van de agrarische sector onder de aandacht te brengen. Jaap zet zich in om verbinding te leggen tussen de landbouw en de natuur. Verder wandelt en fietst Jaap graag en pikt daarbij zo nu en dan een museum of theater mee.

05_Henry_Buitenhuis_1_lowres

5. Henry Buitenhuis

• Adviseur Onderwijs

Henry kwam in 2004 met zijn gezin in Barneveld wonen. Inmiddels zijn de kinderen de deur uit en heeft een deel van hen zelf kinderen. Voor de toekomst van de kleinkinderen blijft hij graag actief betrokken bij wat er in de samenleving gebeurt. Henry is met een onderbreking in 2018 en 2019 jarenlang lid van de fractie. Met hem heeft de fractie een harde werker, een bevlogen politicus en een dossiervreter. Henry heeft diepgaande kennis, is in staat om complexe politieke vraagstukken te doorgronden en kiest daarbij op duidelijke argumenten positie. Henry is altijd bereid tot het debat, luistert daarbij goed en laat de ander in zijn waarde. Henry heeft een goed ontwikkeld gevoel voor recht en gerechtigheid en Henry is door zijn staat van dienst ook een echte allrounder. We zijn blij dat Henry zijn ervaring beschikbaar stelt voor de komende periode in de raad. In zijn vrije tijd loopt hij graag ommetjes door het dorp en over klompenpaden. En ook met de fiets ontdekt hij graag met zijn vrouw wat er te zien is in het mooie buitengebied.

06_Laurens_Wijmenga_1_lowres

6. Laurens Wijmenga

• Medewerker WI ChristenUnie

Relatief nieuw voor Barneveld maar zeker niet voor de ChristenUnie is Laurens Wijmenga. Hij is met zijn vrouw en drie kinderen onlangs verhuisd vanuit Amersfoort naar het mooie Barneveld. Laurens werkt voor het Wetenschappelijke Instituut van de ChristenUnie en was tot voor kort daarnaast ook projectleider bij de Rekenkamer van de gemeente Rotterdam. Laurens is analytisch zeer sterk en kan vervolgens zijn conclusies glashelder over de bühne brengen. Hij heeft een groot netwerk binnen de ChristenUnie en weet als geen ander hoe een gemeentelijke organisatie werkt. In zijn vrije tijd loopt hij graag hard en leest hij graag een boek bij de open haard.

07_Rufo_Petri_1_lowres

7. Rufo Petri

• Manager

Rufo Petri is sinds 2020 betrokken bij de CU Barneveld en startte als fractievolger. Vanaf 15 december 2021 is hij raadscommissielid. De fractie heeft hem leren kennen als iemand die goed en grondig nadenkt over vraagstukken om vervolgens met een helder en goed beargumenteerd standpunt te komen. In afhankelijkheid van God wil hij zich inzetten voor de inwoners van de gemeente Barneveld. Rufo heeft een brede achtergrond. Zo studeerde hij onder meer geschiedenis en toegepaste bedrijfskunde. Hij is werkzaam als manager bij zorgorganisatie Charim. Rufo is getrouwd met Marianne. Samen hebben ze 6 kinderen (3 van henzelf, 3 aangetrouwd) en inmiddels ook een kleinkind. In zijn vrije tijd maakt Rufo graag muziek op verschillende muziekinstrumenten.

08_Joël_Verstoep_1_lowres

8. Joël Verstoep

• Omgevingsmanager

Joël is een enthousiast en sociaal persoon en kan goed een verhaal overbrengen. Hij is in 2021, tussen twee lockdowns in, getrouwd met Simone en woont in Barneveld. In zijn vrije tijd is Joël veel bezig met fotografie, sport, buiten zijn in de natuur en samenzijn met vrienden en familie. Joël heeft land- en watermanagement gestudeerd en werkt nu als omgevingsmanager bij een waterschap. Joël heeft in zijn jeugd een aantal jaar in Kenia gewoond en zet zich nog steeds in voor het continent Afrika. Met zijn brede blik op de wereld en onze plek daarin zal hij zorgen voor een frisse blik in de Barneveldse ChristenUnie-fractie.

09_Lianne_Kleijer_Kool_1_lowres

9. Lianne Kleijer-Kool

• Garderen
  • Docent Hogeschool en Onderzoeker

Als onderzoeker bekijkt Lianne maatschappelijke vraagstukken vanuit verschillende perspectieven, waardoor ze tot een goed afgewogen en evenwichtig standpunt komt. Lianne heeft een grote drive om verbetering in de samenleving te realiseren. Hierbij combineert ze denkkracht met daadkracht. Thema’s als veiligheid en jeugdzorg liggen haar dicht aan het hart. Vanuit haar achtergrond in culturele antropologie kijkt ze over grenzen heen. Als hogeschooldocent vindt ze het belangrijk jonge mensen aan te moedigen om een rechtvaardige samenleving na te streven, met oog voor de rafelranden. Lianne werkt graag multidisciplinair samen om zo tot het beste resultaat te komen. Daarbij verbindt ze kennis vanuit wetenschap met ervaringen uit het werkveld. Zij woont met haar man en vier kinderen in Garderen en geniet als zij daar samen te paard door de bossen rijden. Lianne is ook voorzitter van De Garderruiters en werkt samen met de Garderense Oranjevereniging om het lokale sport- en verenigingsleven te stimuleren.

10_Matty_van_Leijenhorst_van_Veldhuizen_2_lowres

10. Matty van Leijenhorst-van Veldhuizen

• Projectleider

Matty is een vrouw met passie voor geloof en duurzaamheid. Zij legt steeds weer de verbinding tussen Gods liefde en onze zorg voor de schepping. Dat doet ze in haar functie als landelijk projectleider GroeneKerken, als moeder van twee jonge kinderen en als vrijwilliger in de Hervormde gemeente Barneveld. Matty studeerde Land en Watermanagement en zet zich als energieambassadeur in voor de 'vergroening' van onze gemeente.

Kandidaten 11 t/m 50

11. Sandra Mouw-van Essen (Garderen)

11_Sandra Mouw-58

12. Annemieke Kamphorst-van Steeg (Zwartebroek)