Wanneer worden de trapveldjes in Garderen aangepakt??

Verwaarloost trapveldje Garderenvrijdag 31 oktober 2014 09:24

De ChristenUnie heeft dit jaar twee keer schriftelijke vragen gesteld over trapveldjes in Garderen. Waarom is juist dat een onderwerp waar de partij zich druk over maakt?

Allereerst vinden we het belangrijk dat jongeren genoeg bewegen en veel sociale contacten aan gaan. Natuurlijk gebeurt dit ook op school en bij sportverenigingen, maar we vinden het ook belangrijk dat jongeren dit op laagdrempelige wijze spontaan kunnen doen en zelf kunnen vormgeven. Daarom zorgt de gemeente er voor dat er genoeg plekken zijn waar jongeren en kinderen zelf kunnen spelen. Alleen in Garderen laten die plekken een verwaarloosde indruk achter.

Begin maart vingen we geluiden op dat er onvrede was over de veldjes. een bezoek aan de trapveldjes leerden ons dat de veldjes er inderdaad niet goed bij liggen. We hebben daarover vragen gesteld aan het College. Het College heeft geantwoord dat één van de veldjes niet gemakkelijk te verbeteren is, maar dat het andere rond mei zou worden aangepakt. Echter, tot op heden is daar niets van terecht gekomen.

Daarom hebben de raadsleden Lukas Scheijgrond en Wilma Heijkoop wederom vragen gesteld. Waarom is er niets verbeterd de afgelopen maanden? Wat gaat er gebeuren? Zou het plaatsen van een sport- en spelkast kunnen bijdragen aan een verbetering? Dat zijn de vragen die centraal staan.

Afhankelijk van de antwoorden zal de fractie bepalen of er verder actie ondernomen wordt en op welke wijze. Wat de ChristenUnie betreft moet het trapveld aan de van de Craatslaan snel opgeknapt worden, want het duurt al erg lang.

Lukas Scheijgrond

Reacties op 'Wanneer worden de trapveldjes in Garderen aangepakt??'