Klompenpad Bloemendaallaan Esvelderbeekzone

06 Henry Buitenhuis
Door Henry Buitenhuis op 22 januari 2018 23:39

Klompenpad Bloemendaallaan Esvelderbeekzone

We wachten al 5 jaar op een Klompenpad tussen de Bloemendaallaan en de Esweg bij de Esvelderbeekzone. Tot nu toe is dit pad er nog steeds niet. De ChristenUnie heeft hierover opnieuw vragen gesteld, want dit prachtige gebied moet ook toegankelijk worden voor een ommetje.
Op vragen van de ChristenUnie is er in februari 2013 een klompenpad toegezegd. Dat pad zorgt ervoor dat voetgangers van de Bloemendaallaan naar de Esweg kunnen wandelen. Tegelijk kun je doorlopen naar de Esvelderbeekzone.  Dat is voor mensen in Barneveld-noord een mooie gelegenheid om een ommetje te maken.
De grond was 5 jaar geleden al eigendom van de gemeente. Dus was het volgens de wethouder geen groot probleem om dit snel aan te leggen.
Maar helaas, na 5 jaar is het klompenpad er nog niet. Dit ondanks herhaalde vragen. Daarom hebben we dit opnieuw weer voorgelegd aan het college.
En opnieuw met het verzoek om niet langer te wachten met de beloofde aanleg.

RSS icon linking to RSS overview

ChristenUnie blij met uitdagend coalitieakkoord

De ChristenUnie zal de komende jaren weer deelnemen aan de coalitie. Daar zijn we blij mee, want in het nieuwe coalitieakkoord hebben we belangrijke en mooie afspraken kunnen maken met de SGP, PRO’98 en het CDA. Belangrijke uitdagingen worden aangepakt en tegelijkertijd blijft er veel ruimte voor samenwerking met de oppositiepartijen.

Eén van de belangrijkste uitdagingen heeft te maken met de omschakeling naar duurzame energie. Het  gebruik van olie, gas en kolen hebben grote nadelen, zoals de invloed op ons klimaat, luchtverontreiniging en aardbevingen in Groningen. Als ChristenUnie vinden we het belangrijk dat we werk maken van energiebesparing en de omschakeling naar bijvoorbeeld zonnepanelen op daken, windmolens en andere duurzame energiebronnen. Onze kinderen en kleinkinderen moeten namelijk ook kunnen wonen in een mooie en schone omgeving en toch ook gebruik kunnen maken van de wasmachine en computer. We zijn er daarom heel blij mee dat de ambitie om slagen te maken met de omschakeling ook in het coalitieakkoord sterk terug komt.

Ook de zorg voor kwetsbare mensen vinden we belangrijk. Daarom zijn we blij met de ambitie om de zorg voor jongeren buiten school en die op school beter op elkaar te laten aansluiten. Ook wil het college mee werken aan het vinden van een permanente locatie door de voedselbank. Tot slot zijn we erg blij met de ambitie om het hele manifest ‘Waardig Ouder Worden’ uit te voeren. In dit manifest, waar de ChristenUnie het initiatief toe genomen heeft, staan belangrijke voorstellen om de levenskwaliteit van onze senioren te helpen verbeteren.

Tot slot vinden we het belangrijk dat onze inwoners in hun eigen dorp woonruimte kunnen vinden. We kunnen en willen mensen van buiten niet verbieden om in één van onze dorpen een huis te kopen. Maar we zijn er wel blij mee dat dit college gaat inzetten op woningbouw passend bij de vraag vanuit de eigen dorpen.

Naast de mooie plannen die er in het akkoord staan, zijn we er blij mee dat Hans van Daalen door gaat als wethouder. Hij heeft zich op verschillende terreinen bewezen als wethouder die het nodige voor elkaar heeft weten te krijgen. We wensen hem, maar ook wethouder de Kruijf, wethouder van den Burgwal en wethouder Dorrestijn-Taal veel zegen en wijsheid bij hun werk toe. En boven dat hopen we dat het werk van het college, maar ook dat van onze fractie tot zegen van de inwoners van onze gemeente zal zijn.