Bestemmingsplan Stationsweg Binnenveld

Bestemmingsplan Stationsweg Binnenveldwoensdag 13 april 2016 20:15

Het plan geeft ruimte aan een extra verkeersstrook langs de Stationsweg. Het maakt de vestiging van een kantoor/lichte bedrijvigheid op het langs de Stationsweg mogelijk. In de raad gaf Jaap van de Top de volgende bijdrage over dit plan en de procedure om dit te bereiken

Het bestemmingsplan Stationsweg-Binnenveld
Dit is besproken op de commisssievergadering grondgebied. Tijdens deze bespreking bleek wel dat er geen of in ieder geval weinig communicatie met de direct aanwonende, de familie Hamoen, is geweest. Na de commissievergadering is er wel constructief overleg geweest tussen de gemeente en de familie Hamoen, met als gevolg dat het plan zodanig is aangepast dat het acceptabel is voor de familie Hamoen. Onze fractie is ook blij met dit nieuwe voorstel. We hebben nog wel nagedacht over de hoogte van het gebouw van 13 meter. Dit is fors maar gezien de ligging aan de rand van Harselaar met een Tunnel, Transferium en in de toekomst een hotel in de buurt vinden wij de hoogte wel acceptabel. Bij zo'n hoog gebouw behoren voldoende parkeerplaatsen en we verwachten dat de wethouder hier alert op zal zijn.

Communicatie.
Onze fractie is van mening dat hier sprake is van een inbreidingslocatie en daar past een goede communicatie met de omwonende bij. Is de wethouder het met ons eens dat het wat communicatie betreft hier niet goed is gegaan? We zien in de praktijk dat er voorbeelden zijn dat de omwonende vroegtijdig betrokken worden bij een bestemmingsplan en voorbeelden waar dat niet gebeurd. Wij vragen ons af waar ligt dit aan dat het de ene keer wel en de andere keer niet gebeurd?  Bij het bestemmingsplan Stationsweg-Binnenveld is de gemeente eigenaar van de grond en sleutelwoorden voor nu maar vooral voor in de toekomst, zie de nieuwe omgevingswet, zijn communicatie en maatwerk. En de burger mag verwachten dat de gemeente deze woorden serieus neemt.

Wethouder
In zijn reactie geeft de wethouder aan in de toekomst beter met de buren van projecten te spreken in de aanloop naar een ontwikkeling.

Reacties op 'Bestemmingsplan Stationsweg Binnenveld'