Aantal keer gelezen

De ChristenUnie SGP Barneveld laat zich zien t.b.v. de verkiezingen van het EP

vdTang&Buitenhuiszaterdag 17 mei 2014 22:05

De zaterdag voor de verkiezingen van het Europees Parlement waren vrijwilligers van de ChristenUnie SGP als enige partij aan het folderen in Barneveld en Voorthuizen. Het kan ook zijn dat de promotiekar gezien is in een van de kernen. Die reed namelijk ook rond. Leeft de verkiezingen van het EP in Barneveld?

De vrijwilligers van de ChristenUnie SGP mochten ervaren dat veel mensen hun stem toch willen uitbrengen op 22 mei 2014. Europa leeft binnen Barneveld en Voorthuizen, ook al zijn het geen landelijke - of gemeenteraadsverkiezingen. Dat toonde de geanimeerde gesprekken wel aan, waarin de winkelgangers in alle openheid hun vragen en zorgen neer legden bij het team. Ook bijzonder was het om geen andere partijen in het dorp aan te treffen. De Christenunie SGP was de enige in beide dorpen. Natuurlijk maakte het winkelend publiek zijn zorgen kenbaar t.a.v. het in hun ogen ‘grote en logge en geld verslindende Brussel’. De stem van Nederland wordt in Brussel voor slechts 3% gehoord. En toch is het belangrijk om te gaan stemmen wist het team te vertellen. Brussel gaat ergens over. Steeds meer wetgeving wordt geregeld in het EP. De ChristenUnie SGP ziet dat anders. Brussel moet zich beperken tot die beleidsterreinen waarbij samenwerking hard nodig. Dat gaat om de handel. Dat gaat om vervolgde Christenen. Dat gaat om mensenhandel. Dat gaat om het asielbeleid. Dat gaat om innovatie en dus concurrentiekracht binnen Europa t.o.v. de andere landen op de wereld. Dat gaat om de Euro voor landen die geschikt zijn voor de Euro. Dat gaat om veiligheid binnen de EU, maar ook daarbuiten zoals in de Oekraïne en in het Midden-Oosten. Kortom Brussel moet een pas op de plaats maken en eerst intern de orde op zaken stellen. Uitbreiding met nieuwe lidstaten zou op dit moment niet aan de orde moeten zijn. Dat is goed voor Nederland en de andere lidstaten

Hierbij wil ik de vrijwilligers van de Christenunie SGP bedanken voor hun inzet deze zaterdag.

Hartelijke groeten van,

ChristenUnie

Robert de Jong

Reacties op 'De ChristenUnie SGP Barneveld laat zich zien t.b.v. de verkiezingen van het EP'